www.kab.co.il

להתאחד זה לא מספיק

לרוב העם כבר ברור שהפעולה שהכי מרימה למחבלים את מצב הרוח ונותנת להם דלק למלחמה בנו, אלו הפגנות של פלגים זה כנגד זה, סכסוכים בתוך העם. לרובנו ברור שכוחנו באחדותנו, חסר עדיין הבירור שאחדות היא רק שלב ראשון במשימה.

אחדות הייתה הסיבה לקריסת מגדל בבל, לבלבול השפה והפיזור לכל עבר. אחדות גם החריבה את הבניין הקומוניסטי עד היסוד.

“ויהי כל הארץ שפה אחת ודברים אחדים” כתוב בבראשית על התקופה היפה בבבל העתיקה לפני כ-3,800 שנה. הבבלים היו אז מאוחדים, וכפי שמבאר הרד”ק, “הסכמה אחת הייתה להם”. אלא מה? ההסכמה ביניהם הייתה על כך שצריך להשתמש לתועלתם בכוח האחדות, שהוא כוחו של אלוהים וחוק טבע עליון. כלומר באחדות ביניהם הם הסכימו לבנות מגדל של אגואיזם. וכמו שמתאר ספר הזוהר במאמר “עיר ומגדל”, “כולם באו בעצה הרעה למרוד בהקב”ה, ובאו בשטות בטיפשות הלב”.

האחדות הפכה למעשי אכזריות גדולים בבניית מגדל בבל. הספר “פרקי דְּרַבִּי אליעזר” מתאר את התמונה כך: “אלו שהיו מעלים את הלבנים היו עולים ממזרחו, ואלו שהיו יורדים היו יורדים ממערבו, ואם נפל אדם ומת לא שמים את ליבם עליו, ואם נפלה לבנה אחת היו יושבים ובוכים ואומרים ‘אוי לנו, אימתי תעלה אחרת תחתיה?'”.

אותה שטות וטיפשות הלב חזרה בזמן הקומוניזם. התוכניות היו יפות, המילים מרשימות, המונים נסחפו אחר האחדות המבטיחה, ואותה טעות חזרה על עצמה. הם הסכימו להתחלק בכול, להיות כולם חברים, שווים, לאהוב זה את זה – מכל ליבם המלא אגואיזם. לכן האחדות הקומוניסטית התהפכה גם היא לתאוותנות וקטלה מיליונים.

יש כוח גדול באחדות, היא מסוגלת לכול. אבל אם היא נבנית על אדני השכל והבטן האנושיים, שהם היצרים הפועלים בנו, היא חותרת תחת הכוח העליון וחופרת לעצמה את הבור שבו תיפול. בניין חברה צריך לקום על בסיס חוקו של הכוח העליון ולשמו, אחרת הבניין מתמוטט על יושביו.

לכן לא מספיק לומר “יחד ננצח”. אולי זה מספיק כדי להרחיק את האויבים, אבל לא כדי לנצח את האגו שיישאר איתנו בשוך הקרב החיצוני. בסיומו צפוי שהאגו שוב ירים ראש, שוב נתחיל לריב בלי הכרה, מה שימשוך עלינו מחדש את האויב החיצון, וחוזר חלילה עד ייאוש. כאן צריך את הבורא, נדרש כוח עליון.

הבורא הוא לא סבא שיושב על עננים בשמיים, אלא כוח חיובי שמתגלה בקשר שנבנה מעל לאגו, הכוח השלילי. הוא מתגלה מתוך כוונה של המתאחדים להידמות לו, לאידיאל העליון שיצר ומנהל את העולם: אחדות שתתאים לתכונת האחדות שלו. אז האחדות עומדת לנצחיות.

תרומות - ארגון קבלה לעם

חברים וחברות יקרים,

רגע לפני שאתם גוללים הלאה ונהנים מהתכנים המקוריים באתר, אנחנו רוצים להזמין אתכם להיות שותפים שלנו במפעל ההפצה של עמותת “בני ברוך – קבלה לעם”.

עד היום הפצנו בכל העולם כמויות חסרות תקדים של חומר ערכי וייחודי, והכול בזכותכם, אלפי מתנדבים ומתנדבות נאמנים.

אבל זה לא מספיק. מיום ליום העולם נקלע למשבר חריף יותר בכל תחומי החיים, והוא זקוק לתכנים שרק הארגון שלנו מסוגל לספק; תכנים המסבירים את חשיבות הקשר בין בני אדם ומקרבים אותם לפתרון כל המשברים.

לכן עכשיו, יותר מתמיד, אנחנו מזמינים אתכם לתרום כספית ולהשתתף בהגברת הפצת התכנים שלנו לאנושות.

כך יכול כל אחד ואחת מאיתנו להגשים את חלום המקובלים להפיץ את חכמת הקבלה ברבים ולהזרים אור ביטחון לעולם, כמו שכתב הרב המקובל יהודה אשלג, “בעל הסולם”:

"אך ורק בהתפשטות חכמת הקבלה נזכה לגאולה השלמה".

בהזדמנות זו אנחנו מודים לכל החברים והחברות שתרמו ותורמים בקביעות, ומודים מראש לכל המצטרפים החדשים על תרומתכם החשובה להפצת חכמת הקבלה.

הנהלת עמותת “בני ברוך – קבלה לעם”

Skip to content