www.kab.co.il

לפחות בשבילם לא ניפול למלכודות פוליטיות

במשך היום אדם נפגש עם אנשים ברחוב, עם חברים לעבודה או עם משפחה מורחבת. גם אם החליט שהוא לא מתעסק בפוליטיקה כי יש מלחמה וצריך להתרכז בהצלחה ובמחשבה על החיילים, כשמתחיל הסחרור של “מי אשם” הוא נופל בו כמו טירון, מגייס את כל כישורי הוויכוח והשכנוע כדי להוכיח מי אשם בעיניו. הכעס עולה, הקולות מתגברים, המלחמה מתחילה, והחיילים, הלוחמים עבור כולם, נשכחים מהלב.

אם היינו נותנים לעצמנו לברר מי אשם, לא מתוך עמדה של הצדקה עצמית אלא מתוך שורש מהותנו, היינו מגיעים מהר מאוד למסקנה שכל ישראל אשמים. לא שמרנו על דרכנו ולכן עלינו לתקן את צעדינו – ובזה אנחנו צריכים לחזק זה את זה. לא ליפול לבכי, חרטה ובקשות סליחה. להיפך, לומר שאנחנו חייבים עכשיו, בעיניים פקוחות, לראות איך אנחנו הולכים בדרך לחיבור, לשלום, להשלמה הדדית.

למקרה שנקלעתם לשיחה פוליטית, כדאי מראש להתכונן ולייצב בפנים דעה חזקה שלא נופלת למלכודות: החיבור בינינו הוא הכוח היחיד שלנו. ואם מכוונים את החיבור לכוח העליון, האמצעי בין ימין ושמאל, אז לא נמצאים בצד פוליטי כלשהו, אלא במרכז הבריאה. משם אנחנו יכולים להצליח באמת. לא להצליח לנצֵח בוויכוח, אלא להצליח להוכיח לכל הנוכחים שהחיבור בין כולם הוא למעלה מכל יריבות.

עם הידיעה המוצקה הזאת צריך גם לפנות לעזרת הכוח העליון. אם הוא ברא, אז שיחבר אותנו יחד, שיאסוף את כולנו לקבוצה אחת, לעם אחד, עַם ה’. לבד אנחנו לא יכולים. תַּראֶה לנו ותלמד אותנו באיזו דרך עלינו להחזיק את עצמנו אחד כלפי השני, מה לחשוב ומה להרגיש זה כלפי זה. כי אם לא תעזור אז תמונת המלחמה הזאת לא תסתיים היום ולא מחר, אלא רק בעוד שנים, אם בכלל.

תרומות - ארגון קבלה לעם

חברים וחברות יקרים,

רגע לפני שאתם גוללים הלאה ונהנים מהתכנים המקוריים באתר, אנחנו רוצים להזמין אתכם להיות שותפים שלנו במפעל ההפצה של עמותת “בני ברוך – קבלה לעם”.

עד היום הפצנו בכל העולם כמויות חסרות תקדים של חומר ערכי וייחודי, והכול בזכותכם, אלפי מתנדבים ומתנדבות נאמנים.

אבל זה לא מספיק. מיום ליום העולם נקלע למשבר חריף יותר בכל תחומי החיים, והוא זקוק לתכנים שרק הארגון שלנו מסוגל לספק; תכנים המסבירים את חשיבות הקשר בין בני אדם ומקרבים אותם לפתרון כל המשברים.

לכן עכשיו, יותר מתמיד, אנחנו מזמינים אתכם לתרום כספית ולהשתתף בהגברת הפצת התכנים שלנו לאנושות.

כך יכול כל אחד ואחת מאיתנו להגשים את חלום המקובלים להפיץ את חכמת הקבלה ברבים ולהזרים אור ביטחון לעולם, כמו שכתב הרב המקובל יהודה אשלג, “בעל הסולם”:

"אך ורק בהתפשטות חכמת הקבלה נזכה לגאולה השלמה".

בהזדמנות זו אנחנו מודים לכל החברים והחברות שתרמו ותורמים בקביעות, ומודים מראש לכל המצטרפים החדשים על תרומתכם החשובה להפצת חכמת הקבלה.

הנהלת עמותת “בני ברוך – קבלה לעם”

Skip to content