www.kab.co.il

מלחמה עושים באהבה או שלא עושים בכלל

מילואימניקים שלא ראו את הבית מעל חודשיים מגיעים הביתה ונכנסים להלם. בלי שידעו, בבית המשיכו כל הזמן הזה במלחמות פוליטיות כאילו אין אלוהים ואין מלחמה. כל רוח הלחימה והאחווה שמילאו להם את המפרשים בחזית מתרוקנת בבת אחת. תארו לכם, ככה הם יצטרכו לחזור לחזית, ובשביל מה, כדי שבבית יוכלו להמשיך לעשות בשקט מלחמה?

עכשיו, אפשר לבכות על המצב, “אוי אוי, זה נורא”, אבל למי זה בדיוק עוזר? זה אפילו מזיק עוד יותר. ואפשר לצאת כמו אריות להילחם על החיבור בינינו, כדי להחזיר להם גב יציב ורחב, ורוח עורפית שתלווה אותם כל הקרב.

צריך להבין, המלחמה באויבים שם היא אינסופית, היא בור בלי תחתית, ואנחנו כאן, באחדות, בחיבור, יכולים לעשות לה סוף. לא לבד. לאחד את עם ישראל אי אפשר בלי כוח עליון. כי יצר השנאה בתוכנו כמו האויב החיצוני, הוא בור אינסופי: אם מנטרלים אותו במקום אחד, הוא נפער במקום אחר. כל אחד סוחב איתו אגו גדול על הלב ולא יכול להפוך את עצמו בעצמו מאויב לאוהב, לכן אנחנו צריכים את הבורא לצידנו, שינהל אותנו בצורה קצרה ונכונה לניצחון במלחמה על האחדות, על הבית.

הלוא ממילא גם את ההתעוררות הזאת לראות איך אנחנו מתנהגים בזמן שהחיילים בחזית, הבורא נתן לנו עכשיו. הרי הפילוג ישן נושן, החידוש הוא שאנחנו מסוגלים להכיר בו, להרגיש אותו, להיבהל ממנו. כלומר הכוח העליון הוא ראשון והוא אחרון, הוא התחיל בפעולה, הראה לנו את רוע המלחמה בינינו, והוא יגמור בעדנו, באהבת עם ישראל.

המלחמה על החיבור דומה לריקוד בין שניים, כמו טנגו עם הכוח העליון: צעד אחד אנחנו, צעד אחד הוא, עד לניצחון. אומנם להרגיש מתי תורנו להתאחד בכוחנו ולהבחין איפה הנקודה שבה אנחנו לא מסוגלים ואז לתת לו להוביל, זו משימה מורכבת, ריקוד שדורש עדינות הנפש. אבל אם נרצה ללמוד אותו עבור החיילים הוא יבוא לנו באופן טבעי, כמו תנועה שידענו היטב ושכחנו, ועכשיו נזכרים בה.

תרומות - ארגון קבלה לעם

חברים וחברות יקרים,

רגע לפני שאתם גוללים הלאה ונהנים מהתכנים המקוריים באתר, אנחנו רוצים להזמין אתכם להיות שותפים שלנו במפעל ההפצה של עמותת “בני ברוך – קבלה לעם”.

עד היום הפצנו בכל העולם כמויות חסרות תקדים של חומר ערכי וייחודי, והכול בזכותכם, אלפי מתנדבים ומתנדבות נאמנים.

אבל זה לא מספיק. מיום ליום העולם נקלע למשבר חריף יותר בכל תחומי החיים, והוא זקוק לתכנים שרק הארגון שלנו מסוגל לספק; תכנים המסבירים את חשיבות הקשר בין בני אדם ומקרבים אותם לפתרון כל המשברים.

לכן עכשיו, יותר מתמיד, אנחנו מזמינים אתכם לתרום כספית ולהשתתף בהגברת הפצת התכנים שלנו לאנושות.

כך יכול כל אחד ואחת מאיתנו להגשים את חלום המקובלים להפיץ את חכמת הקבלה ברבים ולהזרים אור ביטחון לעולם, כמו שכתב הרב המקובל יהודה אשלג, “בעל הסולם”:

"אך ורק בהתפשטות חכמת הקבלה נזכה לגאולה השלמה".

בהזדמנות זו אנחנו מודים לכל החברים והחברות שתרמו ותורמים בקביעות, ומודים מראש לכל המצטרפים החדשים על תרומתכם החשובה להפצת חכמת הקבלה.

הנהלת עמותת “בני ברוך – קבלה לעם”

Skip to content