www.kab.co.il

מדע ותפיסת המציאות

  • ה"פיזיקה" של העולם העליון

מאמרים נוספים

אינסוף זיכרון
מציאות יד שנייה
אין זמן, אין מרחב

חכמת הקבלה היא ה"פיזיקה" של העולם העליון. היא מסבירה לנו כיצד יורדים הכוחות העליונים שלב אחר שלב, משתלשלים בהדרגה מן העולם הרוחני ויוצרים את עולם החומר. המקובלים שחוקרים את התהליך הזה מספרים לנו כי השורש הרוחני של התופעה הגשמית הקרויה בפינו "אור" הוא רצונו של הבורא למלא את הנבראים בשפע ובאהבה אין סופית.

רצונו של הבורא להיטיב לנבראים הוא הערך המוחלט שביחס אליו נמדדים כל השינויים והתמורות במציאות, כפי שכותב המקובל בעל הסולם: "כל הריבויים והשינויים נעשים רק בהתפעלותם וקבלתם של הכלים, אבל האור העליון נמצא במצב מנוחה מוחלטת, כלומר בלי שינוי ובלי חידוש כלשהו" ("תלמוד עשר הספירות").

העיקרון הזה מראה לנו כי הדרך להכרת הבורא תלויה אך ורק בנו. האור, כפי שאומר בעל הסולם, נמצא ב"מנוחה מוחלטת", כלומר יחסו כלפינו דומה לאלומת אור אדירה שאינה מפסיקה לעטוף ולהקיף אותנו בחום ואהבה. כל השינויים והתמורות מתרחשים אך ורק בתוך הרצונות הפנימיים של האדם עצמו, ומוקרנים כמו במקרנת קולנוע על מסך המציאות החיצונית. לכן, אל לנו לצפות שאם נשב בחיבוק ידיים, האור פשוט ירד מהשמיים, אלא עלינו לפתח את עצמנו כך שנוכל להרגיש את נוכחותו התמידית והקבועה בתוכנו. כיצד עושים זאת?

כדי לצאת מהסרט סידרו למעננו המקובלים אמצעי מיוחד שדרכו אנו יכולים למשוך כוחות מן המערכת העליונה, ולגרום להם להשפיע עלינו. הספרים שהם חיברו מתארים את המצב המתוקן, המושלם, שבו אנחנו נמצאים בקשר הדדי של אהבה אין סופית, ובהרגשה מלאה של כוחות השפע הרוחניים. בהשפעת הלימוד בספרים, ומתוך השתוקקות עזה לחוות את המצב המתואר בהם, האדם מתחיל לפתח בהדרגה "חוש שישי" – כלי קיבול חדש, שדרכו הוא מסוגל להרגיש באור העליון שעד כה היה נסתר ממנו.

אין מדובר כמובן על תוספת של "עין" או "אוזן" חדשה אלא על שינוי מהותי בצורת הקליטה של המציאות. החוש השישי הוא כעין מעבדת מחקר פנימית, שדרכה האדם מגלה את מה שנמצא בתוכו. לאט לאט מתחילה להצטייר באדם תמונת המציאות האמיתית, המרהיבה ועוצרת הנשימה שהחושים הרגילים אינם מסוגלים להבחין בה. במקום לקלוט את העולם דרך העדשה העכורה של האגו, אנו מתחילים לקלוט אותו בתוך התכונות הרוחניות שלנו. ושינוי העדשה גורם לשינוי במציאות עצמה.

מאחורי השאיפה המדעית לגלות את חוקי הפיזיקה של העולם מסתתרת שאיפה פנימית יותר, כמיהה עמוקה לגלות גם את השורש הרוחני שלו. איינשטיין, האיש שסימל יותר מכל אדם אחר את השאיפה הזו, מעולם הוא לא הפסיק להשתומם על נפלאות היקום, ולהתפעל מן השלמות המרהיבה הטמונה בו. כל חייו הוא חיפש את הנוסחה האולטימטיבית שתבטא את הקשר בין כל הפרטים, את מערכת החוקים ששולטת במציאות. ואכן, חיפושיו הביאו אותו ואת ממשיכי דרכו קרוב מאוד לנקודת הפריצה. אך קרוב, כפי שידוע לכל מדען מתחיל, זה לא מספיק.

לכן, מתגלה כעת חכמת הקבלה כדי להשלים את המשימה. לא כדי לעצור את התפתחות המדע כמובן; להפך, כדי לספק לו את קרש הקפיצה שהוא מחפש. המדע והקבלה צריכים ללכת יד ביד, לרכוב על אותה קרן עליונה המובילה אל האור האחד, השלם, שעוטף את כל חלקי הבריאה בזרועות ארוכות של אהבה.

קבלה מדע ותפיסת המציאות

"במחשבה אחת נאצלה ונבראה כל המציאות הזו, עליונים ותחתונים יחד, עד ככלות הכל בגמר התיקון. אשר אותה המחשבה היחידה, היא הפועלת את הכל, והיא עצם כל הפעולות, והיא מקבלת התכלית, והיא מהותה של היגיעה, והיא עצמה מציאות כל השלמות והשכר המקווה

מדע ותפיסת המציאות

זכרון אינסוף

אינסוף זיכרון

איך עובד הזיכרון האנושי? איפה נקבע מה נזכור ומה לא? האם אפשר להרחיב את הזיכרון שלנו כמו במחשב או בטלפון, כדי להעצים יכולות ולשפר ביצועים? כמה תובנות מחכמת הקבלה שחוקרת את התפתחות האדם, החברה והטבע.

< קרא עוד
מציאות יד שנייה

מציאות יד שנייה

על פי חכמת הקבלה ישנו עיקרון הקובע שאיננו יכולים לקלוט תופעה כלשהי הנמצאת מחוצה לנו כל עוד לא תימצא בתוך מוחנו צורה דומה. נגזר מכך שאנו תופסים את המציאות על ידי ‘תכנות פנימי’ שקיים בנו.

< קרא עוד
אין זמן, אין מרחב

אין זמן, אין מרחב

מסתבר שהמושגים עליהם דיברו המקובלים לפני 2000 שנה, נמצאים בין התגליות החדשות של המדע המודרני. על זמן ותנועה לפי הקבלה

< קרא עוד

חקר היקום

ככל שהמדע מתקדם בחקר היקום מתברר שרב הנסתר על הנגלה. יש כל כך הרבה תופעות ביקום שאיננו מסוגלים לתפוס, או להבין את הסיבות להן.

< קרא עוד

מדע ותפיסת המציאות​

ציטוטים

?האם מחשבה יוצרת מציאות

כוח המחשבה הוא הכוח העיקרי הגבוה באדם. אם האדם מחזק את הכוח הזה, הוא יכול להתחיל לקבוע את המציאות, מחשבה יוצרת מציאות.

תפיסת המציאות של האדם מורכבת מחמישה חושים: ראייה, שמיעה, טעם, ריח, מישוש, ובהם אנחנו מרגישים את המציאות שלנו בה אנחנו חיים: נוזל, מוצק, אוויר, גז, וכן הלאה.

אבל אנחנו יכולים לשנות את תפיסת המציאות שלנו. איך? על ידי השיטה לשינוי תפיסת המציאות על פי הקבלה.

מדע ותפיסת המציאות

< לכל קטעי האודיו

< לכל קטעי האודיו

לפרוט על המיתר הנבון

לפרוט על המיתר הנכון

צלילים הם האמצעי הקצר ביותר, הישיר ביותר והפשוט ביותר לחוות את המציאות העליונה. על הקשר בין מקובלים למוזיקה

מוזיקה מעולם אחר

יוצרי מוזיקה ניהלו מאז ומתמיד יחסי אהבה-שנאה עם אלוהים. התוצאה בדרך כלל הייתה שיר מוצלח וקליט. אך האם זכו יוצרים אלו להכיר באמת את מושא תשוקתם? רובם לא, חוץ מכמה בודדים…

הסוד הגדול של ספר הזוהר

קטע אודיו

שאלות נפוצות

לורם איפסום דולור סיט אמת לורם איפסום דולור סיט אמת לורם איפסום דולור סיט אמת לורם איפסום דולור סיט אמת לורם

לורם איפסום דולור סיט אמת לורם איפסום דולור סיט אמת לורם איפסום דולור סיט אמת לורם איפסום דולור סיט אמת לורם

לורם איפסום דולור סיט אמת לורם איפסום דולור סיט אמת לורם איפסום דולור סיט אמת לורם איפסום דולור סיט אמת לורם

לורם איפסום דולור סיט אמת לורם איפסום דולור סיט אמת לורם איפסום דולור סיט אמת לורם איפסום דולור סיט אמת לורם

תרומות - ארגון קבלה לעם

חברים וחברות יקרים,

רגע לפני שאתם גוללים הלאה ונהנים מהתכנים המקוריים באתר, אנחנו רוצים להזמין אתכם להיות שותפים שלנו במפעל ההפצה של עמותת “בני ברוך – קבלה לעם”.

עד היום הפצנו בכל העולם כמויות חסרות תקדים של חומר ערכי וייחודי, והכול בזכותכם, אלפי מתנדבים ומתנדבות נאמנים.

אבל זה לא מספיק. מיום ליום העולם נקלע למשבר חריף יותר בכל תחומי החיים, והוא זקוק לתכנים שרק הארגון שלנו מסוגל לספק; תכנים המסבירים את חשיבות הקשר בין בני אדם ומקרבים אותם לפתרון כל המשברים.

לכן עכשיו, יותר מתמיד, אנחנו מזמינים אתכם לתרום כספית ולהשתתף בהגברת הפצת התכנים שלנו לאנושות.

כך יכול כל אחד ואחת מאיתנו להגשים את חלום המקובלים להפיץ את חכמת הקבלה ברבים ולהזרים אור ביטחון לעולם, כמו שכתב הרב המקובל יהודה אשלג, “בעל הסולם”:

"אך ורק בהתפשטות חכמת הקבלה נזכה לגאולה השלמה".

בהזדמנות זו אנחנו מודים לכל החברים והחברות שתרמו ותורמים בקביעות, ומודים מראש לכל המצטרפים החדשים על תרומתכם החשובה להפצת חכמת הקבלה.

הנהלת עמותת “בני ברוך – קבלה לעם”

Skip to content