07-02-2005 - 06-03-2005 | בנין החברה העתידית - שיעורים | בנין החברה העתידית | הרב יהודה אשלג, בעל הסולם | ספריית כתבי מקובלים -
אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב יהודה אשלג, בעל הסולם / בנין החברה העתידית / בנין החברה העתידית - שיעורים / 07-02-2005 - 06-03-2005

07-02-2005 - 06-03-2005

בניין החברה העתידית

"ובאמת עובדה זו מפליאנו בהרבה. כי לפי עושרה של המדינה הזאת ומרבית החברים, לא היתה צריכה לכאורה על פי שכל אנושי להגיע לידי כך. אולם חטא אחד חטאה האומה הזאת וה' יתברך לא יסלח להם, והוא, כי כל העבודה הזאת היקרה והנשאה, שהיא ההשפעה לזולת ושהחלו לעבוד בה, צריכה שתהיה לשם ה' יתברך ולא לשם האנושות. ומתוך שעושים עבודתם שלא לשמו ית', לפיכך אין להם זכות קיום מצד הטבע עצמו."

המשך >>
בניין החברה העתידית

 

המשך >>
בנין החברה העתידית

האנושות רחוקה עדיין מלהרגיש את ההכרח בחוק ההשפעה, מלהסכים איתו כחוק היחידי המאפשר קיום. כאמור, להכרעה זו אפשר להגיע בדרך תורה או בדרך יסורים. בימינו העולם נמצא בראשית גילויו של הכח הרע, האנושות כבר יכולה לראות אותו מתגלה ובקרוב גם תרגיש אותו.

המשך >>
בנין החברה העתידית

ו) "מטרם שהציבור יגיע לרמה המוסרית הזו, אסור להלאים את הרכוש, כי כל עוד שאינו קיים גורם מוסרי בטוח ברוב הציבור, לא יהיה להם חומר דלק לעבודה."

המשך >>
בנין החברה העתידית

ח) "כל העולם משפחה אחת הוא. ומסגרת הקומוניזם ע"פ התורה צריכה לבסוף להקיף את כל העולם ברמת חיים שווה לכולם."

המשך >>
בנין החברה העתידית

ב"חוקי הדת השווה לכל העולם", מסביר בעל הסולם את הפעולות הדרושות בעולם הזה כדי לדמותו ל"אדם הראשון" בצורתו המתוקנת בגמר התיקון.

המשך >>
בנין החברה העתידית

"הקומוניזם האלטרואיסטי סופו לבטל לגמרי ממשלת הכח, אלא "איש כל הישר בעיניו יעשה".

המשך >>
בנין החברה העתידית

 מחמת תאוות הרכוש נמצא אשר הקומוניזם האלטרואיסטי אי אפשר שיבוא זולת בהקדם הקומוניזם האגואיסטי.

המשך >>
חזרה לראש הדף
Site location tree