Left Sidebar Content

חינוך, הורות והוראה | חינוך על סדר היום | ארכיון - חינוך על סדר היום

העיקרון המרכזי בחינוך

מתוך הבלוג של הרב מיכאל לייטמן

ההיסטוריה של בית הספר היא היסטוריה של חינוך אינדיבידואליסטי-אגואיסטי, תחרות מי מוצלח יותר. אם בבית הספר היו מלמדים לעבוד בצוותים, בהם הילדים חייבים להתאחד לצורך פתרון בעיות, היינו מקבלים דור שונה לחלוטין של אנשים

שאלה: בספרו "אל תלך לבית הספר" כותב רוברט קיוסאקי (Robert Kiyosaki), שכאשר המורה נותן הוראה לפתור בעיה באופן אינדיווידואלי, ללא אפשרות לעזור לשכן החלש יותר, ואפילו להימצא תחת סיכון להיענש על מעשה כזה - ברגע הזה מתבססים ניצנים של חברת מעמדות פראית. כל עוד הילד רוצה לעזור, ללחוש תשובה לחבר, צריך לעודד אותו, אך דווקא על כך הוא נענש.
ובכלל, כל ההיסטוריה של בית הספר היא היסטוריה של חינוך אינדיבידואליסטי-אגואיסטי, תעשיית ציונים, תחרות מי מוצלח יותר, וכו'.
אם בבית הספר היו מלמדים לעבוד בצוותים, בהם הילדים חייבים להתאחד לצורך פתרון בעיות, היינו מקבלים דור שונה לחלוטין של אנשים.
לפיכך, כל פגמי האגואיזם מתבססים בילדות, דווקא בבית הספר.

תשובה: מסכים איתך. אנחנו מנסים למצוא פתרון לשאלות אלה במערכת החינוך שלנו המצויה בהקמה. העיקרון המנחה שלה יהיה יצירת סביבה, שתעורר בכל אחד שאיפה לשיתוף פעולה (קואופרציה).

בית הספר הוא קודם כל חברה של ילדים, המאורגנת בצורה תקנית, ובונה כל ילד שנמצא בבית הספר באופן מסוים. בית ספר כזה יגרום לילד להתחנך ע"י דוגמה אישית של ערכים ומטרות, כדי להפוך לאדם המעוצב באופן מסוים.

דבר כזה טרם קיים בעולם שלנו. הוא לא קיים באף מוסד חינוכי וגם לא יכול להתקיים, מכיוון שמטרת המוסדות החינוכיים בעולם שלנו אינה הידמות לטבע ושלמות. זו גם הסיבה שבחינוך הרגיל בעולם שלנו אין השפעה של אור מקיף מתקן. והרי רק האור המקיף מתקן - הוא ולא הסביבה. הסביבה רק מזמינה את האור המתקן.

לכן שום שיטה של חינוך לא תעבוד, מלבד השיטה הקבלית, שמעוררת באדם את הכוח המתקן(האור).

הוסף תגובה
תגובות
כותרת
שם
דוא''ל
תוכן
שלחבטל
שלח לחבר
שלח לחבר
שם השולח/ת
כתובת השולח/ת
שם החבר/ה
שלחו לכתובת דוא''ל
שלחבטל
תגובות
אין כרגע תגובות
<p>shvoa-ha-sefer</p><p>antisemetisem</p>
<div id="__tbSetup"></div><p>hafatza</p><p>radio_zohar</p><p>new-life</p>

Right Sidebar Content