חיים חדשים - תוכנית 1166 - פריצה לתודעה

+תקציר השיחה
פריצה לתודעה |
||
בעבר השפיעו על האדם דרך עיתון, מחר זה יהיה באמצעות טכנולוגיות מתקדמות. אבל אין שינוי מהותי בהשפעה על האדם. נושאים מרכזיים בתוכנית:
|
||
+תמליל השיחה
אורן: מספר התכנית שלנו היום הוא 1166, והנושא הוא פריצה לתודעה. עד היום התרגלנו לזה שאפשר לפרוץ לנו לתוך חשבונות הבנק, למכשירי הטלפון, למחשבים שלנו. מסתבר שבעתיד תיתכן אפשרות של פריצה לתוך התודעה של אדם, ננסה להבין מה זה בדיוק אומר, ואיך אפשר אולי להשתמש בזה גם לדברים חיוביים.
טל: כן. באמת מאוד מעניין לחשוב לאן אנחנו מתקדמים. ההתקדמות של הטכנולוגיה, של המדע, המדע הביו כימי, המוח. יותר ויותר אנחנו שומעים שאוספים עלינו מידע. כל מיני גופים בפייסבוק, אמאזון כולם בעצם סוחרים במידע על בני אדם, וזה לא כל כך מפריע לנו אולי, בגלל זה מוכרים לנו כאלה דברים או כאלה, או דברים אחרים. אבל עתידניים, כמו יובל נוח הררי מדברים על זה שיכול להיות שבעתיד הלא רחוק, לא רק יוכלו לחזות את ההעדפות שלנו בשוק, אלא ממש יוכלו לתכנת את הרצונות שלנו ולהשפיע עלינו, על התודעה שלנו באמצעות זה שידעו לקרוא בעצם את מה שמתחולל בתוכנו, דרך חיישנים ביומטריים כאלה ואחרים.
זאת אומרת, העתיד הולך ונהיה יותר ויותר רחוק מהחופש שהאדם היה רוצה שיהיה לו, או לבחור, או להחליט. יובל נוח הררי מדבר על דיקטטורות דיגיטליות כאלה ששולטות במידע, ובעצם שולטות באדם באמצעות המידע שלו.
אנחנו רוצים בעצם לדבר היום על העניין הזה, על החשיבות של המידע, ושל העתיד אליו אנחנו הולכים בעקבות ההתפתחויות הטכנולוגיות. אז האם לדעתך גם המידע הוא בעצם המפתח לשליטה באדם, באנשים?
אני לא רואה את העתיד בצורה כזאת בכלל. אני חושב שכל הדברים האלה הם יתפתחו, ואנחנו נראה לאן הם מתפתחים. אבל השינוי בהיסטוריה שלנו הוא יבוא לפני זה. כי סך הכול, על מה אנחנו כאן מדברים? פעם דברנו על זה שאנחנו יכולים לשלוט על בני אדם על ידי כוח, אחר כך על ידי העיתונות, אחר כך על ידי הפרסום, עכשיו על ידי הטכנולוגיות האלו של פריצה לתודעת האדם. אבל כל זה סך הכול טכנולוגיה שהיא מחליפה זו את זו, ואין כאן שום דבר שהוא בעצם חדש.
פעם היינו נמצאים תחת השפעת העיתון. היו שניים שלושה עיתונים בקושי, הייתי קונה אחד מהם והייתי מושפע ממנו, ואז הייתי כל הזמן משנה את דעתי בהתאם לעיתון. נו, אז זה לא היה אותו דבר? הם גם היו נכנסים לתודעה שלי, מה ההבדל? שעכשיו הם יעשו את זה בצורה עוד יותר מהירה, מתוחכמת, ויהיו בזה המון כאילו מקורות, חברות שירצו לשלוט בי, וכן הלאה. אז אני גם עכשיו נמצא בזה. זה לא עתיד, זה כבר קיים היום.
גם היום אני מקבל מהם את מה שהם רוצים בערוצי טלוויזיה, ברדיו, בעיתונות, בכל מיני הרשתות האלו שמתפתחות דרך קווי אינטרנט, ואני לא יכול להתמודד עם זה. כשאני פותח מסך מחשב אז כבר זהו, הם נמצאים אצלי. ותלוי איך הם מתוחכמים, כי אז הם נמצאים כבר בי. נו, ומה יש לי מזה?
טל: אולי רק המודעות שלנו לעד כמה שולטים בנו, תהיה הרבה יותר גדולה. יובל נוח הררי, אחד הדברים שהוא מתאר שם זה.
למה אני צריך להתגונן?
טל: הוא אומר שבעצם האלגוריתמים, המכונות, או הדטה, בעצם ידעו עליו יותר ממה שהוא יודע על עצמו, כיוון שידעו לקרוא את התגובות הביוכימיות שלו לכל מיני דברים. אז נגיד הוא מספר שהוא לא ידע על עצמו שהוא הומוסקסואל עד גיל מסוים, אבל יכול להיות שבעתיד, פשוט תהיה איזה מכונה כזאת שתוכל להגיד לאנשים את הדברים האלה.
נו, ומה יש?
טל: זאת אומרת, אנחנו באיזה מקום נאבד שליטה על הגבול.
אנחנו גם ככה לא נמצאים בשום שליטה על כלום ממה שיש לנו. ואם נראה לי שאני נמצא בשליטה, אז זה באמת חוסר שליטה המוחלט.
טל: אשליה.
כן. זה רק אומר, עד כמה שמנסים לבלבל אותי בכך שאני חושב שאני נמצא בשליטה.
אורן: אמרת קודם משפט מאד מעניין. אמרת שלא רק משפיעים עלי דרך כל מיני אמצעים, אלא אפילו מתוך דברים שאולי נמצאים בי. היום בהתקדמות הטכנולוגית התחילו אם אני לא טועה בשבדיה, לעשות ניסויים של להשתיל בתוך גוף האדם מין צ'יפים כאלה קטנים, שהם בעצם כמו חיישנים שמספקים מידע על מה קורה בתוכך, מניתוח תגובות הגוף שלך.
זאת אומרת, נניח ניקח שני אנשים, באחד מהם נשתול בגופו צ'יפ, שהצ'יפ הזה יהיה בשילוב טלפון, מחשב, וכל המחשוב העתידי שיאפשר לו לנהוג בצורות שהאדם השני לא יכול, כי הצ'יפ הזה שנותן את ההיזון החוזר מתוך מה שקורה בתוכו, לא קיים אצל האדם השני. זאת אומרת, יכול להיות שיהיו לנו מחר שני סוגי אנשים.
איך אתה רואה את השילוב בין היכולות של בני אדם, לבין זה שממש נשתיל ונתחיל להנדס בתוכם יכולות מחשוב?
אז כנראה שאלו יהיו סוג של אנשי על, לעומת אנשים רגילים. אז מה?
אורן: איך אתה רואה את התהליך? זה מאוד מעניין אותי לשמוע.
אין לי כאן שום תהליך. אני לא מתייחס לזה.
אורן: למה?
כי מה זה חשוב? כמו שעכשיו בני אדם חיים ככה מהיד לפה, ומהבוקר עד הלילה, אז גם כאן יחיו. יהיה חלק מהם שלא ישנים בלילה ומתכננים על מה הם יכתבו בעיתונות ובדפי המחשב שיקראו כל האנשים שקמים מחר בבוקר, אז ככה יעשו אותם האנשים שישלטו בצ'יפים שלנו. נו, ומה ההבדל? או שזה הולך דרך האוזן או דרך המוח, או דרך הצ'יפ ישר למערכת העצבים, ישר לראש. לא יודע. מה זה חשוב?
מיהו האדם שיש לו ממה לפחד? אני גם כך מנוהל. אני יודע מה יהיה בעוד רגע? לא. אני יודע איך אני אתנהג בעוד כמה זמן, מזה או מזה? לא. אני מסתכל על החיים שלי, נראה לי שאני הייתי בחלום. זה אני בכלל? אם כך מה יש לי לדאוג, על איזה עצמאות אני יכול לדבר?
אני לא עצמאי בכלל. אני יודע אפילו בשכל הבריא שאם יבואו כאלו וכאלו מצבים, אז המצבים או התנאים האלה הם יכולים לחייב אותי להתנהג איך שהם רוצים. אז מי אני? סך הכול חיה שמתפקדת לפי תענוג או ייסורים. אז הם יכולים לתכנן אותי כך לתענוג או לייסורים בצורה אחרת? בסדר. אז מה?
טל: מי זה "הם"? זה לא מדאיג
לא חשוב מי. ועכשיו לא? עכשיו יושב שם באיזו הוצאת עיתון, גוגל, או מישהו שם, גם בני אדם שהם מתכננים מה לתת לך. על ידי זה הם לא מנהלים אותך? בלי צ'יפים.
טל: בדברים מסוימים, אני מניחה שכן.
לא בדברים מסוימים, לגמרי. משך הזמן את מתפקדת, ידוע איך. הם מבינים את מה שהם עשו עליך. זה הכול.
טל: אז מה באמת נשאר מהאדם שבי?
לא נשאר כלום. גם לא היה כלום לאדם. לא הייתה לו שום בחירה חופשית, וגם עכשיו אין לו שום בחירה חופשית. גם האלו שמתכננים הם צריכים לחשב, האם יש להם בחירה חופשית במה שהם מתכננים? זה כבר משהו אחר.
טל: נראה שהם השולטים.
על שום דבר הם לא שולטים. מאיפה יש להם את הפקודות האלה שהם מקבלים במוח, וגם למה הם רוצים לשנות את העולם? לאיזה כיוון? מה פתאום שיהיה להם מצד הטבע כאלה רצונות, מחשבות, נטיות?
שאלה: אוקיי. אתה מכניס פה גורם נוסף שהוא הטבע, שהוא בעצם אולי זה ששולט גם על גוגל.
כן, אותו אנחנו צריכים לחקור. בסך הכול, אנחנו כולנו נמצאים תחת זה. אנחנו יצורים קטנים על פני כדור הארץ הקטן, אז בואו אנחנו לפחות נחקור את העולם הקטן שלנו, מי שולט בו? איזה טבע ואיזה מה? אני בוחר איך אני נברא, איך אני אתנהג, באיזה משפחה להיוולד, מה קורה? שום דבר. אז בואו אנחנו נחקור את הדברים האלה. או יותר נכון, אפילו מה מתוך זה שאני קבלתי כבר ואין לי מה לשנות, מה קורה הלאה? לא אכפת לי שמישהו ידע מה קורה לי ומה אני חושב, זה לא מעניין אותי.
טל: ואפילו שהוא יוכל להשפיע על מה שתעשה ואת מה שתבחר, גם זה לא מעניין אותך?
שיתעסקו בזה. לא, אני לא רוצה להתנגד לזה.
טל: אז מה נשאר ממך?
מה נשאר ממני? יכולת להבין בשביל מה אני קיים. אבל כלפי הטבע, שהוא העליון שברא אותי, ייצב אותי וגם אותם, את אלו שרוצים לנהל אותי, אני רוצה לדעת את הרעיון העליון הזה.
טל: למה אותה נקודה שתיארת שהיא מודעת לשליטה שיש עליה מהטבע, לא נתונה להשפעה או לשליטה של מישהו אחר?
היא ניתנת להשפעה ממני בחזרה, בתנאי שאני רוצה לחקור אותה, להבין, לגלות אותה ולהשפיע עליה. זה ניתן.
טל: זה מה שאני בעצם מנסה להבין. אם שולטים עלי ב 100% כל מיני גורמים כאלה ואחרים.
על מה הם שולטים? על הבהמיות שלי. בזה הם לא קיימים. ליחס שלי לטבע העליון הם לא שולטים. אין להם לזה שום שליטה.
טל: למה? זה נמצא באיזה רובד אחר?
וודאי. מי הם סך הכול? אותם בני אדם שמשמשים על ידי כל מיני הטכנולוגיות שלהם, בהתנהגות שלי. ועל מה ההתנהגות? במי אני בוחר? מה אני קונה?
טל: במי תצביע? כל מיני כאלה דברים.
זה הכול מכור מראש, אז על זה בכלל אני לא חושב.
אורן: אני רואה שאתה מתייחס להתפתחות הטכנולוגית בסך הכול בצורה מאוד.
ההתפתחות הטכנולוגית, היא מביאה אותנו לנקודת אמת. דווקא. אני מכבד את זה. למה? למה זה מושרש בתוך הטבע? כדי שאנחנו מתוך זה נגיע למצב, אז מי אני? למה אני באמת צריך לשים לב? איפה באמת יכולה להיות הבחירה החופשית שלי? על מה אני באמת יכול לקבוע? שאני אהיה למעלה מכל אלו הטכנולוגיסטים שמשתדלים לתכנת אותי?
טל: אז זה חשוב. כי כשאתה מדבר על, אז אתה מדבר על זה בצורה רגועה. "בסדר. ידעו עלי ככה, לא ידעו, זה לא משנה לי". את רוב האנשים זה מלחיץ מאוד לדעת שמישהו ישלוט בהם.
למה? כן, אם אני גונב שם משהו, או שיש לי צינור להוציא מהבנק כל יום מיליון דולר, אז אני מפחד. אבל אם אין לי שום דבר כזה ואני אזרח רגיל פחות או יותר, אז מה יש? מה יש לי להסתיר אם אני סתם בן אדם עם כל הנטיות שלו? את רואה את הנטיות היום של הומואים ולסביות, וכל מיני נטיות אחרות באדם, הם לא מסתירים את זה. "אני בן אדם". אפילו מתגאים בזה.
טל: שיש לי שליטה על הבחירות שלי, על הבחירות של המשפחה שלי.
אין לך בחירות. על מה, על איזה שליטה את מדברת? את מלכתחילה בלי בחירה. את בוחרת באגו שלך, ברצון לקבל שלך, עד כמה שיהיה לך יותר טוב כמו לחיה קטנה. זה הכול. אז מה? קודם כשהיית אוכלת את הפרסום במאתיים השנה האחרונות מהעיתונות, מכל מיני הדברים האלה, הייתה לך בחירה חופשית?
טל: נכון. זאת אומרת שיכול להיות שאני עושה דברים שהם בניגוד אולי לאושר שלי, לטוב שלי, בגלל שיש להם שליטה עלי.
אז כבר עשו את זה, נו אז מה? את כבר חיה את זה מאתיים שנה.
טל: לכן אני שואלת, אם זה רק הולך להחריף ולהקצין, מה נותן לך רוגע ושקט ולהסתכל על זה מהצד?
יש כאן רק דבר אחד. קודם את לא היית כל כך מתוחכמת לדעת שעובדים עלייך, ועכשיו את כן יודעת שאולי עובדים עלייך. אבל את תשכחי את זה.
טל: זאת אומרת, נשארת נקודת הביקורת הפנימית של האדם.
זו לא ביקורת, איזה ביקורת יש לאדם? לא. יכול להיות שיספרו לו מדי פעם, שבשום דבר הוא לא נמצא בבחירה החופשית שלו. יפה. כך גם חכמת הקבלה כ מלמדת אותנו, שאין לנו שום בחירה חופשית, חוץ מרק דבר אחד, וזהו.
טל: אז מה יש לך להציע באמת לאנשים שמבינים ששולטים עליהם מ-א' עד ת', והם בכל זאת היו רוצים איזה חופש בתוך המציאות הזאת?
בשביל מה הם צריכים חופש? תני חופש לאדם, הוא ישתגע. איזה חופש? אנחנו בהתאם להתפתחות שלנו, בעצמנו מייצבים כאלה מנגנונים, מערכות, שהם לוקחים מאתנו את החופש. וזה טוב מאוד. אחרת איך אדם נכנס נגיד לסופר או לאיזה חנות בגדים, הוא לא יידע מה לעשות. זה חופש?
טל: נכון. היום יש כבר מודעות לזה שהחברה הצרכנית הכניסה אותנו לאיזה מרוץ כזה שמשעבד אותנו.
אני לא רואה את זה על בני אדם שיש להם מודעות, אני רואה שהם רצים לכל הדברים האלה, הם נמצאים תחת השפעה.
טל: כן, נכון.
מה את מסתכלת על בני אדם בצורה כזאת אידיאלית?
טל: היום במיוחד בדורות הצעירים יש יותר ויותר רצון לפרוץ את המוסכמות, לחיות את החיים לפי הרצונות שלי.
מה זה רצון שלי? מה זה שלי? למי יש רצון משלו? תני לי לראות איזה אישה או גבר עם רצון שלו, מאיפה הרצון שלו? מאיפה יש לו שלו?
טל: הייתי אומרת, שאולי אפילו באינסטינקטים הכי בסיסיים של אימא שרוצה שיהיה טוב לילדים שלה, שלא יזהמו לה את הסביבה וכן הלאה. אז מהמקום הזה, אנשים דואגים מהשליטה שיש לאנשים שהאינטרס שלהם הכלכלי הורס את כדור הארץ, ופוגע בחיים שלהם. הם רוצים לפרוץ את הדבר הזה, ולהחזיר את המושכות לידיים שלהם.
ומה הם עושים? מה, הולכים לכפר?
טל: היום יש מחאות כאלה שמתגבשות כנגד התהליכים הטכנולוגיים האלה.
שום דבר לא מצליח.
טל: זה מאוד קשה.
אנחנו לא יכולים לעצור את ההתפתחות. לא שזה קשה, זה בלתי אפשרי. זה הכול אשליה. אנחנו צריכים להבין שאין בזה שום דבר. אלא אם אנחנו רוצים להביא את האדם לאמת, צריכים לתת לו באמת לפתוח עיניים על כל התהליך שאנחנו עוברים, ושיידע מאיפה הוא מקבל פקודות, ומי באמת שולט בו, ואיך לצאת מהשליטה הזאת. ולצאת, לזה כבר צריכים ללמוד את הפקודות העליונות של הטבע. וזה לא אנשים כמוני, רק שהם נקראים "אנשי תכנות תודעתי", או משהו כזה.
טל: כן. איזה כוח זה ייתן לאדם שנמצא בתהליך כזה של השגה של הטבע ושל השליטה שלו עלינו, בעצם לנווט את החיים שלו בצורה נכונה, בריאה, טובה, ולא בהתאם לאינטרסים?
צריכים ללמוד, צריכים להעלות אותו למעלה מהטבע לטבע העליון, לאותו הגובה מאיפה שהטבע מבשל את הפקודות שלו, מתכנת אותם. ובאמת שם לא יושבים אנשים, אלא מוח של הטבע, כוח העליון שמשם אנחנו מקבלים פקודות, ואנחנו צריכים לדעת את הפקודות האלו, ולהשתדל לתפקד בהתאם אליהם.
אורן: זה מאוד מעניין אותי, כל מה שאמרת עכשיו. אמרת כמה דברים. אמרת עיקרון ראשון, אי אפשר לעצור את ההתפתחות הטכנולוגית, לכן אין מה לחשוש ממנה או לחשוב שאפשר לעצור אותה, כי אי אפשר יהיה לעצור אותה.
לא. בוא אנחנו נעזוב את כל הדברים שנמצאים בעולם החומר. זה כמו איזה אדם בלייעל שרץ עם המקל אחרי ממוטה. זה ממש אותו דבר.
טל: ובכל זאת הורסים את כדור הארץ, ומזהמים מאוד את הסביבה שלנו.
זה הכול תופעות לוואי קטנות.
אורן: אז בוא נסכים לכך שאי אפשר לעצור את ההתפתחות הטכנולוגית. מה שכן אפשר לעשות, זה לפקוח את העיניים ולהתחיל לגלות את מנגנון הניהול העליון שפועל בכל הטבע, שהוא כמו שאמרת ה"מוח של הטבע" שמחלק לכולנו פקודות. זאת אומרת, לצורך העניין, את מי שאני עכשיו צריך לחקור, זה לא איך החברות ששולטות היום במידע, גוגל, פייסבוק, או לא משנה מי יהיה מחר עושה עליי מניפולציות כאלה ואחרות, אלא לעלות לרמה עוד יותר גבוהה במחקר שלי את הקיום שלי ואת מה שמפעיל אותי, ולחקור את המוח העליון של הטבע.
אני צריך פריצה לא לתודעת האדם, אלא בו, במוח העליון.
אורן: אז תספר קצת, מה זה המוח העליון של הטבע, איפה הוא נמצא, איך הוא עובד, מי שולט בו, מה המניפולציות שהוא עושה עלינו?
לזה אני צריך לפתוח לך את כל החכמת הקבלה.
אורן: אנחנו נשמח, אבל בצורה פשוטה. קודם כל מה זאת אומרת שבטבע יש מוח עליון שהוא נותן פקודות לכולנו ?
כוח עליון מתחיל ממחשבת הבריאה להיטיב לנבראיו. אחר כך הוא בורא את הנבראים, כדי להיטיב להם. וכדי להיטיב להם, הנבראים צריכים לעבור שלבים מיוחדים של טוב ורע, וצריכים ללמד אותם מה זה טוב ומה זה רע בצורה החלטית. אבל כדי לתת להם קיום עצמאי, ובחירה עצמית חופשית, אז צריכים להעביר להם דרך שתי מערכות "זה כנגד זה ברא א-לוהים", מה שנקרא. ואז הנבראים בסופו של דבר על ידי המעברים האלה הגדולים בשתי המערכות, הם מתחילים להבין מה זה אמת ושקר, ומה כדאי ולא, והם נמצאים תמיד בשתי מערכות.
מערכת אחת טבעית והיא נקראת "אגואיסטית", זו שקיימת בהם מרגע שנוסדה. המערכת השנייה זו מערכת אלטרואיסטית שהיא לא נמצאת בתוך האדם, אלא האדם מושך אותה אליו שהיא תשלוט בו לפי הרצונות שלו, לפי הבחירה שלו. אבל בסופו של דבר שתי המערכות האלה הם צריכות לפעול בתוך האדם, ואז אדם יהיה באמת בעל בחירה חופשית, ובתודעה העליונה.
אורן: זאת אומרת האדם בהתפתחות שלו, יכול לפתח מערכת נוספת שאין בו באופן טבעי. זאת אומרת, מעבר למערכת האגואיסטית שקראת לה "מערכת הטבעית" שהיא מנהלת אותנו, אנחנו יכולים לרכוש מערכת נוספת, שהיא מערכת אלטרואיסטית, ואז נהיה בעלי בחירה בין שתי המערכות הללו. זה מה שאתה אומר?
כן.
אורן: זו ההתפתחות הטכנולוגית הפנימית שאמורה להתרחש בתוך אדם, בתוך התודעה של אדם? האדם צריך לפתח את היכולות האלה בעצמו?
לא לפתח, לקבל אותם מהטבע. המערכות האלה נמצאות בטבע, רק אדם צריך לבחור איך לקבל אותם, ואיך להשתמש בהם.
אורן: איפה הם נמצאות בטבע?
איפה הכוחות שנמצאים בטבע?
אורן: איזה כוחות?
אני לא יודע.
אורן: כוח המשיכה?
איפה נמצא המידע של כל האנושות?
אורן: במחשבים של גוגל, פייסבוק.
ואם לא במחשבים, מלפני המחשבים? זה נקרא "עולם התודעה".
טל: מה זה תודעה עליונה, אפשר לקרוא לה כך?
לא עליונה. אפילו תודעה אנושית, שיש דבר כזה, גם נמצא בתוך הטבע. נניח שהאנושות מסתלקת מהמציאות. אין. התודעה הזאת שאנחנו משך אלפי שנים עיצבנו אותה היא נשארת, היא נמצאת בטבע. אתה לא מרגיש אותה, אבל היא נמצאת.
אורן: ומתוך התודעה הזאת המצטברת, זה משהו שהוא מצטבר?
זה אינפורמציה.
אורן: שהיא מצטברת מדור לדור, אז נקרא לה "תודעה אנושית". ממנה אני יכול גם לקבל את המערכת הזאת החדשה, שקראת לה "מערכת אלטרואיסטית"?
כן, גם כן. מערכת אגואיסטית, מערכת אלטרואיסטית, זה כנגד זה קיים. ואני צריך לפתח את שניהם, וכך הם מתפתחים. אבל אני צריך לשאוף לפתח מערכת אלטרואיסטית. מערכת אגואיסטית מתפתחת מעצמה לפי שעון, לפי תהליך היסטורי, והמערכת האלטרואיסטית אני צריך לדאוג שהיא תתפתח ותשלים את המערכת האגואיסטית.
אורן: איזה טכנולוגיה יש במערכת האלטרואיסטית, שאין במערכת האגואיסטית? איך היא עובדת? מה עושה אותה מערכת שונה?
הן משלימות זו את זו. אי אפשר את האחת ללא השנייה. אם יש את האחת ללא השנייה, אז יש לנו כתוצאה מזה ייסורים, בעיות.
אורן: ובמה זה בא לידי ביטוי. אדם שרכש את המערכת אלטרואיסטית יש לו מחשבות אחרות, רצונות אחרים, שאיפות?
כן. להיות בקשר יפה, טוב, הדדי עם כל האלמנטים של המציאות.
טל: אחד הדברים שקראתי שהטכנולוגיה הולכת לאפשר, זה בעצם אותו הקשר. כי הטכנולוגיות יאפשרו לנו לחיות ממש בעולם וירטואלי, שבו אנחנו יכולים להתקשר אחד עם השני בהולוגרמות, ולהיות כאילו ביחד למרות שאנחנו בנפרד.
כל זה לא וירטואלי. את יכולה לקרוא לזה "וירטואלי", אבל זה לא נכון. כי אנחנו משתמשים בכל זאת ברצונות האגו שלנו.
טל: אז האם זה במשהו יקרב אותנו לאותה מערכת אלטרואיסטית?
לא, זה יקרב בצורה כזאת, שאנחנו נראה שזה לא מוסיף לנו כלום.
אורן: ואיך אתה רואה את התפתחות הקשר? אמרת שהמערכת הזאת המתקדמת יותר שנקראת "אלטרואיסטית", היא מערכת של קשר יפה, הדדי וטוב עם כל האלמנטים שבמציאות. תתאר את "האדם המשופר", האדם שיש לו כבר טכנולוגיות פנימיות מתקדמות יותר והוא בעל בחירה, כי יש בו שילוב בין מערכת אגואיסטית לבין מערכת אלטרואיסטית. איך הוא מתקשר לאלמנטים האחרים במציאות? לפי איזה פרוטוקול?
כל המציאות נכללת בשתי המערכות הללו.
אורן: האדם של מחר שבעיניך הוא יהיה מתקדם יותר, מפותח יותר, מחובר למוח של הטבע כמו שאמרת קודם. איזה יכולות יש בו שאין באדם של היום?
לאדם של היום אין כלום, זה ממש שום דבר. אנחנו חיות קטנות, כולל אותם אנשי התכנות לתודעה וכן הלאה. זה הכול כל כך פרימיטיבי, זה לא מה שעליו אני מדבר בכלל.
אורן: והאדם של מחר שהוא כבר פרימיטיבי בעיניך, מה יש בו שאין בנו היום?
הרגשת המציאות העליונה למעלה מטבע האדם, שאנחנו מבינים אותה ואנחנו קוראים לה "הטבע".
אורן: איך הוא מקושר לפרטים האחרים סביבו?
הם כולם כלולים שם, נכללים שם, על זה אין בכלל דאגה.
אורן: מה הוא יודע לעשות, שהאדם של היום לא יודע לעשות?
הוא יודע לאזן את הכול דרכו.
אורן: מה הדבר המהותי שמבדיל אותו מהאדם של היום. האדם של מחר ביחס לאדם של היום, מה הדבר המהותי שמשתנה בו?
שהוא יודע כל הזמן לייצב את השלמות.