חיים חדשים - תוכנית 277 - מוח גברי ומוח נשי - חלק ב'
+תקציר השיחה
חינוך מיני - מוח גברי ומוח נשי (ב) |
||
המוח הגברי והנשי שונים עקב מבנה רצון שונה. השלמה מצריכה חיבור ברצונות - חיבור יוכל להיות בהגדרת מטרה משותפת - ליצור תא זוגי של השפעה טובה לחברה כל אחד מתעלה מעל האגו ופועל רק למען החיבור. חיבור היא הצורה החדשה שנוליד - בתוך החיבור נגלה שהכול נעלם במושג "אחד", שם נמצא צורת חיים חדשה, ממד חדש ההבדלים בין גברים לנשים נעלמים, אם אנו שמים את אהבת הזולת כמטרה - איך לקלוט מה האחר רוצה ביחס למטרה זו? תשתדל להתעלות מעל החשבונות שלך הטבע הגשמי - אהבה עצמית, הטבע הרוחני - אהבת הזולת מעל אהבה עצמית - למעשה במצב אהבה עצמית, אף אחד לא יכול להבין את האחר. לא רק גבר את האישה אדם שלם: הרצון שלו ליהנות נקרא נקבה, וכיוון הרצון לעבר המטרה הרוחנית נקרא גבר |
||
+תמליל השיחה
אורן: שלום לכם, תודה שאתם איתנו כאן ב"חיים חדשים", סדרת השיחות הלימודיות עם הרב ד"ר מיכאל לייטמן. שלום הרב לייטמן. שלום ניצה מזוז.
שלום לכולם.
אורן: אנחנו רוצים ללמוד היום, איך אפשר לשפר את החיים שלנו. איך לבנות אותם כחיים חדשים, שבאמת יהיו חדשים וטובים, לא חדשים ופחות טובים, אלא חדשים והרבה הרבה יותר טובים. כנראה שבשביל לעשות את החיים הרבה יותר טובים, צריך ללמוד דברים שאנחנו היום לא בדיוק מבינים, מרגישים ויודעים איך לנהל בתבונה, וכשאנחנו מסתכלים על עצמנו, אנחנו רואים שגם הגברים וגם הנשים, כולנו רוצים לקחת את החיים שלנו למקום יותר טוב, יחד עם זה יש הבדלים עצומים בחקר המוח, בין המוח הגברי, למוח הנשי. נרצה היום להבין איך על פני הכדור הזה שבו יש גברים ונשים, שלכל אחד יש מבנה פנימי, רגשי, מוחי, שונה לגמרי, אנחנו יכולים להתקדם, ולהבין איך כל אחד מאיתנו בנוי. ואיך בונים את ההשלמה שתיקח את שנינו, הגברים והנשים לחיים יותר טובים. תהיו איתנו יהיה הרבה מה לקחת לחיים.
ניצה: המנגנון הגברי והמנגנון הנשי מייצג מערכות, שאם אפשר לחלק אותן בצורה סכמאטית, אז הגבר מייצג תמיד את השכל, את הצד הלוגי, החשיבה הליניארית, שהיא מאוד קווית וברורה. והאישה מייצגת יותר את החשיבה הרגשית, האמוציונאלית, היא לוקחת בחשבון חוויות, זיכרונות והרבה דמיון. ושאלת השאלות היא, איך מחברים בין מערכת שחושבת בצורה רגשית, שקולטת את המציאות, שסופגת אותה בצורה רגשית חווייתית, לבין מערכת זכרית, שסופגת את המציאות בצורה של קליטת נתונים, בצורה מאוד מסודרת. ואנחנו צריכים למצוא את היכולת לחבר ולהתקשר בין שתי המערכות האלה. אז השאלה הראשונה היא איך מוצאים את נקודת המתאם, ממשק, חיבור, בין מערכות שבהגדרה שלהם פועלות שונה?
דיברנו על כך, שהמוח הוא תוצאה מהרצון, ולכן אי אפשר לחבר סתם מערכת מוחית אחת, למערכת מוחית שנייה, כל עוד שהרצונות שלנו, לא יהיו מחוברים. אנחנו צריכים לדבר על השלמת הרצונות, ואז בהתאם לכך גם המוחות יתחברו.
ניצה: זאת אומרת, שצריך קודם כל למצוא את נקודת הממשק, החיבור, שהרצון הנקבי והרצון הזכרי ימצאו בסיס כלשהו לחיבור?
כן.
ניצה: מה יכול להיות בסיס כזה לחיבור בין רצונות, ומה יכול לגרום למפגש כזה בין רצונות?
אני חושב שהיום זה לא אפשרי, כי אנחנו נמצאים בכלל בקליטה מעוותת של המציאות. ולכן אנחנו קודם כל צריכים לקבל נקודה ראשונה כלשהי, שממנה אנחנו מתחילים את ההתקרבות. אנחנו צריכים קודם כל לקבוע את הנקודה הזאת.
הנקודה היא כזאת, אם אנחנו רואים שהעתיד בהתפתחות הטובה שלנו, הוא כזה שאנחנו מתחברים, באמת מתחברים לצורה אחידה, אנחנו צריכים להבין מה היא הצורה הזאת. הצורה הזאת לא באה על ידי הקלקול שיש עכשיו, שמין אחד קונה התנהגויות כלשהן והסתכלות של מין אחר, לא, אלא גבר הוא בשלו, ואישה היא בשלה. מה שכן קורה הוא, שאנחנו בוחרים מטרה, ושם במטרה אנחנו מתחברים.
המטרה העתידית היא צורת ההשפעה, שתצא מהתא שנקרא משפחה של גבר ואישה. ולכן אם המטרה היא לבנות תא שישפיע לזולת, ישפיע זאת אומרת שיהיה טוב, לא יחשוב על עצמו, אלא על חיבור ממנו הלאה החוצה לתאים אחרים כאלה, אז גבר ואישה חייבים לבנות את התא הזה. כל אחד חייב להתרומם מעל עצמו, לקנות את רצון הזולת, ולעבוד עם המוח שלו, כדי למלא את רצון הזולת, ואז הם יהפכו להיות לתא אחד. ואז מהמוח המשותף, שמשרת רצון משותף, הנכלל זה מזה, הם כבר יתחילו להיות ממש כאחד. הם יגלו צורה אחידה שנקראת באמת משפחה או זוג, ולא מה שיש לנו היום.
והמשפחה הזאת, הזוג הזה, כיחידה אחת שתהיה ממש מושלמת בתוכה, על ידי התכללות הרצונות, שכל אחד מתוך הרצון שלו, עובד למלא את הרצון של השני עם המוח שלו. כך משתמשים זה בזה, ואחר כך משפיעים מתוך התא המשפחתי הזה לכל היתר. וכך מתחברים התאים, למנגנון מסוים, וכאלה מנגנונים רבים מתחברים ביניהם, והכל הולך לפי הכלל, שאנחנו משפיעים בהתכללות הדדית זה לזה. רק בצורה כזאת יכולה להיות השלמה.
אורן: אני מבין שצריך לבנות בשלב הראשון, בין גבר לאישה תא אחד של קשר כזה הדדי, ואז התאים ביניהם מתקשרים, ונוצרת חברה מקושרת. בוא נתמקד בתוך תא אחד. בתוך תא אחד אתה אומר, שהרצון הגברי המוח הגברי, והרצון הנשי המוח הנשי, הם הפוכים ומנוגדים. את זה אי אפשר לפתור בצורה ישירה. רק אם הגבר או האישה באים לצד השני, מתוך רצון לקלוט את הרצון שלו ולהביא את המוח שלי לשרות הרצון שלה, וכך היא נוהגת כלפי, אז נוצרת בינינו השלמה?
לא.
אורן: אז בוא נדייק.
אתם הולכים להתכלל ביניכם, בגלל השגת המטרה החיצונית, שהיא להיות כאחד, כדי להשפיע לְמה שנמצא מחוצה לכם. עד כה התעסקתם במילוי של המשפחה, אתה בצורה הכרחית מאין ברירה, שתהיה לך משפחה והיא בצורה השלמה. אנחנו ראינו שבתהליך הזה אנחנו הורסים את המשפחה, המשפחה לא יכולה להתקיים. הרצון של האישה בסופו של דבר, וזאת שאלה שצריך לברר אותה, משום מה לא יכול להתממש, אין משפחות, הן נהרסות. מכך האישה לא מרוצה, הגבר לא מרוצה, וגם כל החברה יורדת לעומקי המשבר.
ההתפתחות יכולה להיות רק בתנאי, שאנחנו מפסיקים לדאוג מה יהיה בתוך המשפחה, אלא שאנחנו מתחילים לדאוג לכל המשפחות יחד. הגישה הופכת להיות לגישה אינטגרלית, שכולנו שייכים למערכת אחת. אם אנחנו לוקחים בחשבון, שלא יכולה להיות שלמות במשפחה, בתא המשפחתי, בזוג, אלא בתנאי שכל יתר הזוגות גם הם מתחברים כך, וכולם כך, ואנחנו בונים את החברה הגדולה בצורת חיבור הדדי. וכל החברה הזאת היא גם כן כמו זוג אחד, שכל המאמצים של הגברים, וכל המאמצים של נשים, מגיעים לדמות אחת כלשהי של אדם אחד, רק בצורה כזאת נוכל להתקיים.
אורן: בתוך הדינאמיקה הזאת שיש בה הרבה שלבים, והרבה סיבות שהופכות לתוצאות, בסופו של דבר, בתא הבסיסי בתוך הרקמה הגדולה הזאת, יש גבר ואישה, שצריכים בהשלמה ביניהם לבנות את התא הראשוני, שממנו החיים הולכים ומתרחבים במעגלים כמו שתיארת. בתוך התא הזה, איזו השלמה הדדית צריכה להיות, בין הצד הגברי לצד הנשי?
לא יודע, אבל למען מטרה כוללת. לא חשוב לי איזו השלמה. אם אני לא לוקח בחשבון את אותה המטרה, שכולנו מתחברים לאחד, כמו אחד, אני לא יכול לעשות גם כן פעולה נכונה בתוך התא שלי.
אורן: אז יש מטרה כללית, כוללת גדולה, שכולנו הופכים להיות כמו אחד.
כן. והאידיאה, הרעיון, המטרה הזאת, רווחת בכולם, על כל התאים הפרטיים.
ניצה: אני רוצה לברר את המטרה הזאת. מה זאת אומרת, שכולנו נהיה אחד?
דמות אדם אחד, השלמה לאחד.
ניצה: מה קורה לזכר ולנקבה בתוך האדם הזה האחד?
נעלמים, הופכים להיות כאחד, אז כל האנושות גם כן הופכת להיות כתא אחד. אחד זה לא גבר ולא אישה, אלא מה שיוצא מהחיבור שלהם.
ניצה: המטרה של כל אחד צריכה להיות בסופו של דבר להפוך לאחד, מה זה? זה חברה?
זה נקרא שאני מתעלה מעל האגו שלי, ופועל אך ורק למען החיבור, שהחיבור הוא אותה הצורה שאנחנו מולידים כולנו יחד.
ניצה: אפשר להגיד שחיבור זאת המטרה שלנו?
זה עוד יותר פנימה שם, מה אנחנו מגלים בתוך חיבור כזה בינינו? שהכל נעלם במושג "אחד", שם אנחנו מגלים את צורת החיים החדשים, במימד החדש.
ניצה: זאת בעצם האחדות שמדברים עליה?
אחדות, היא האמצעי להשיג את אותה צורת החיים החדשה, שכולה מעל האחדות, כי באחדות מדובר רק מצד החיבור בינינו, מצד הרצונות שלנו, שכך עובדים בהשפעה הדדית, והמוחות שלנו שגם כן עובדים כך, כדי שאנחנו נתחבר יחד. אבל אחרי שאנחנו מחברים הכל יחד, ונעשה באמת את הרגש והשכל כאחד, אנחנו משיגים שם משהו, חיים חדשים. ולמען השגת החיים החדשים האלה אנחנו עובדים, כשאנחנו מדברים על אחד, אנחנו מדברים על הכלי שלנו שמרגישים בו, אבל מה מרגישים? למען זה אנחנו פועלים.
אורן: אז המטרה להיות אחד, ומי הוא אחד, כל מי שאני יכול, כולם, שכולם יהיו אחד, שהכל יהפוך להיות אחד. מניגודים, מהפכים, מכל מה שיש בתוך כל המציאות הזאת שהכל יתחבר להיות אחד. הבנתי נכון את המטרה?
כן.
אורן: זאת אומרת, אם יש בתוך הדבר הזה שהוא לא אחד, הפכים וניגודים הם יצטרכו למצוא ביניהם איזו השלמה שתהפוך אותם להיות אחד?
כן. ובכל פעולה פרטית הקטנה ביותר, חייבת להיות קודם כל אותה המטרה, שאז היא תכוון נכון כל אחד ואחד, לפעולה הפרטית גם כן.
אורן: אז אני סכמתי את המטרה לעצמי בשתי מילים "להיות אחד". הגדרתי נכון?
כן.
אורן: אז אני תמיד צריך להחזיק בראש שהמטרה שלי זה להיות אחד?
נכון.
אורן: עכשיו אנחנו חוזרים לתא הבסיסי.
במילים אחרות זה נקרא להיות משפיע, "משפיע" זה נקרא שאני מקבל את הרצון של הזולת ומתעלה מעל הרצון שלי כדי להשתמש ברצון שלי ובמוח שלי כדי למלא את רצונו של הזולת.
אורן: איך מתממשת במציאות האינטראקציה שתיארת עכשיו. נבוא עוד פעם לתוך התא הבסיסי שמרכיב את החברה, שיש בו שני יצורים הפוכים, זכר ונקבה. אמרת שזה לא מקרי שבמחקר מגלים שהמוח הגברי והמוח הנשי הפוכים, זו תוצאה מכך שיש רצון גברי ורצון נשי שהם הפוכים. כדי לבצע את הפעולה, לקבל את הרצון של הזולת כרצון שלי ולהשתמש במוח שלי כדי למלא את הרצון שלה אני צריך בשלב הראשון להבדיל בין שתי פעולות, לקבל את הרצון של הזולת, להרגיש אותו, להבין אותו, ואז להשתמש במוח שלי וביכולות שלי כדי לשרת את הרצון הזה. איך אני יכול לקבל, להבין ולהרגיש מה הרצון של האישה, אם המוח שלי הוא מוח של הגבר, אם הרצון שמניע אותי הוא רצון של גבר. ולהיפך, איך אני יכול להבין מה הרצון של האחר אם הוא הפוך ממני?
כל הטכנולוגיה הזאת נקראת "חינוך אינטגרלי".
ניצה: האם יש הבדל בין היכולת שלי להסתכל על הרצון שלי כאישה ורצון אחר שהוא גם של אישה, להתחבר לרצון אישה, כי פה אנחנו אומרים חיבור לזולת, אבל לזולת אין מין, אני רוצה כאילו להתייחס רגע לזולת אם הוא נקבה, אם הוא זכר, האם יש לזה הבדלים בעבודה שלי מולו, ביכולת שלי להתחבר מולו, כי אם הזולת הוא נקבה או הזולת הוא גבר זה שונה?
כמעט ולא, ממש לא. לא חשוב לי מי הוא הזולת, אני הולך למלא את הרצונות שלו, "לו" זה לא זכר ולא נקבה, זה יוניסקס.
אורן: איך אני יודע בשלב ראשון מה היא רוצה?
זה נקרא לדעת מה שנמצא בלב חברו.
אורן: אני כגבר יכול להבין גבר, אמרת שיש לנו תפיסה דומה, יש לנו מוח דומה, רצון דומה. כשמדובר באישה, איך אני יכול לממש את השלב הראשון, להבין מה היא רוצה?
אתם צריכים להיות יחד בחברה, בסביבה שתשפיע עליכם את הערכים האלה של השפעה להיות כאחד, להיות משפיע או שאתה יכול לרשום אהבת הזולת.
אורן: המטרה אהבת הזולת.
כן.
אורן: אם אני רוצה לאהוב את האחר, זה חשוב, כי אם אנחנו מגדירים שיש לנו מוחות הפוכים ורצונות הפוכים.
אז כל אחד פועל ברצון משלו, מה זה חשוב.
אורן: אמרת לי שאני צריך לקלוט אותה, להרגיש אותה.
כאן נעלם בשבילי ההבדל בין המינים, כי כולם פועלים לפי מה שהם. מה זה חשוב לי אם הוא גבר או שהיא אישה, כל אחד מתעלה מעל כל היוצרות שלהם הגשמיות השייכות לבהמה שבנו, לְמה שאנחנו נולדנו ובמה שאנחנו קיימים, ולא חשוב לנו בכלל איזה מוח, אילו רצונות יש לנו, העיקר להתעלות מעליהם, כי הם כולם אגואיסטים, אני צריך רק להתעלות למעלה מהם. ולא חשוב לי כמה רצונות וכמה נטיות יש לי שם, ושום דבר לא חשוב לי לגמרי, אלא להתעלות ועם כל היכולות שלי לבדוק מה רוצה הזולת, והזולת אותו דבר עושה כנגד זה עלי, ואת כל זה אנחנו עושים בעבודה שלנו ומדברים על זה כדי להשיג מצב יותר גבוה, במקום שאנחנו מחוברים כאחד, כדי להיות כאחד, להשפיע עוד לזולת. אז יוצא שאני לא צריך לחקור את כל הדברים האלה, למחקר הזה אין מקום, אלא במשך ההתעלות שלנו מעל הטבע שלנו, וההתחברות מעל הטבע שלנו זה עם זה, אנחנו נתחיל להרגיש את כל הנטיות האלה שבנו, אבל בתנאי שאנחנו נשתמש בהם בהשפעה הדדית, בחיבור ההדדי, למען מצב יותר גבוה ולא שאנחנו נשחק בכל הכביסה הזאת.
אורן: בתהליך שתיארת יש שרשרת של דברים, שהראשון בהם שאני צריך להרגיש מה היא רוצה.
לא, בתהליך הזה צריך להיות שאתם קודם כל תהיו בסביבה חזקה, שתשרת את המטרה הזאת.
אורן: שהיא תשדר לי ותעצים בתוכי את הרצון להגיע למטרה הזאת, להיות אחד, להיות משפיע, להיות באהבת הזולת.
כן, לשניכם. ואז שניכם מושפעים מהשדה הזה, מהשמועה הזאת.
אורן: ורוצים את זה מאוד, רוצים מאוד להיות אחד, להיות משפיעים, להיות באהבת הזולת.
כן.
אורן: ואז אמרת, שהמימוש הוא לקלוט מה האחר רוצה ולהעמיד את היכולות שלי לשרת את מה שהוא רוצה.
כן.
אורן: איך אני קולט מה היא רוצה?
אתה משתדל להתעלות מעל הרצונות שלך, מעל החשבונות שלך, להרגיש בלי שהיא תספר לך את הרצונות והמחשבות שלה, במקרה זה לא שלה, אלא זה כאילו שלו. מה יש לה ברצון שלה ובמוח שלה כדי להשיג את המטרה, ועוזר לה להשיג את המטרה. אתה לא מתייחס להכרחיות שלה הגשמית, נניח שאת זה אנחנו ממלאים, היא תקבל כמה קלוריות שהיא צריכה, כמה שהיא צריכה שם כל מיני דברים לבית, לילדים. אנחנו מדברים על כך שאתה מתייחס אליה כמו לאובייקט שאתה צריך לספק לו את העלייה הזאת הרוחנית.
אורן: מה זו עלייה רוחנית?
"עלייה רוחנית" זה נקרא התעלות לקראת ההשפעה.
אורן: ובתוך כל זה הפעולה הראשונה היא להרגיש בלי שהיא תספר לי את הרצונות והמחשבות שלה.
ובתוך הגישה הזאת, שאתה מתייחס אליה כך, מה היא צריכה להתעלות הרוחנית, אתה מתחיל להרגיש מה באמת היא רוצה, מה היא צריכה, ולזה אתה מתייחס ואת זה אתה ממלא. בזה אתה נותן לה כוח, מספק לה יכולות, והיא אותו דבר כלפיך ואז אתם מתחברים ביניכם כבר ברמה הזאת וזה נקרא חיי זוג מתוקנים.
אורן: איך אני מרגיש בלי שהיא תספר לי מה היא רוצה ומה היא חושבת?
אתם יכולים לדבר על זה, אבל בתנאי שאתם קודם כל מתעלים מעל האגו של כל אחד, וכל אחד נמצא בנטייה לעזור לזולת בהתעלות רוחנית, כל אחד עוזר לשני, ואז אתם מתחילים לדבר ביניכם. כל דבר שאתם תעשו בחיבור ביניכם, חיבור ברגשות, חיבור בגופים, חיבור ברצונות, במחשבות, דרך דיבור, דרך מה שאתם רוצים, זה הכל יהיה אך ורק אם זה יהיה לצורך החיבור כאחד, אז אתם תבינו זה את זה.
אורן: לפי התפיסה שלך כשהיא תדבר אני אבין אותה?
אפילו בלי דיבור.
אורן: איך אני אבין אותה בלי דיבור אם היא אישה ואני גבר, ואנחנו הפוכים?
כאן זה לגמרי לא חשוב.
אורן: לָמה, אמרת שיש פער אינסופי?
כי כל אחד כלפי השני בונה את עצמו גם כגבר גם כאישה. כלומר, שאני נכנס לשני כדי לעזור לו, אז אני הופך להיות לגבר, וכשאני נותן לשני לעזור לי, אז אני כאישה.
אורן: רגע, אתה אומר שכל אחד בהדדיות פה בינינו יכול לבצע פעולה גברית ופעולה נשית כלפי האחר.
כן, כשעוזרים זה לזה זה נקרא "גבר", וכשמקבלים זה מזה זה נקרא "אישה", וחייבת להיות כאן התקשרות הדדית.
אורן: אבל מי שהולכים לבצע את ההתקשרות ההדדית הזאת הם גבר ואישה, שיכולים לבצע פעולה גברית ופעולה נשית בצורה הדדית זה כלפי זה.
אני לא חושב שיש כאן מקום לדבר על ההבדל בין המינים, שבמישור העולם הזה. ודאי שיש הבדלים, עד שאנחנו מתקנים את עצמנו.
אורן: אני לא שואל על סוף העולם אלא על תחילתו.
אתה תברר זאת משך התהליך. ודאי שכל אחד משלים את השני בצורה שרק הוא יכול להשלים, הגבר עוזר לאישה ויכול למלא את הרצונות שלה דווקא בגלל שהוא גבר, ואישה יכולה למלא את הרצונות של הגבר דווקא בגלל שהיא אישה. יש כאן אפשרות לדבר בצורה פסיכולוגית, אישה צריכה לתמוך בגבר, צריכה לעזור לו, היא צריכה לעודד אותו כמו שהיא עושה עם הילדים. האמא תומכת, היא מטפלת בהם, והגבר צריך למשוך יותר קדימה, הוא צריך לעורר יותר את החיסרון כדי לעלות, וכן הלאה.
אורן: אני לא מתעניין באופן פסיכולוגי בתהליך הזה. אני שומע שאתה מדבר על פעולה שמורכבת משתי פעולות, פעולה ראשונה היא לקלוט מה האחר רוצה, ופעולה שנייה היא לפעול לטובת הדבר. אני שואל כעת רק על הפעולה הראשונה, איך אני כגבר קולט מה אישה רוצה?
היא רוצה התעלות רוחנית.
אורן: כן, זה בצורה כללית. אבל איך אני קולט את זה, איך אני מרגיש בלי מילים מה היא רוצה ומה היא חושבת. אני רוצה לקלוט את מה שנמצא בה, לדעת מה היא רוצה וחושבת כדי להתקדם בתהליך שתיארת. איך אני קולט את הדברים האלה?
אם אתה מתעלה מעל האגו שלך, ורוצה להיכנס לתוך הרצונות שלה כדי לעזור גם לה להתעלות מעל האגו שלה, אז אתה מתחיל לקלוט מה אתה צריך לעשות.
אורן: מה זה להתעלות מעל האגו שלי כגבר?
להתחבר למצב העליון, ואותו דבר גם מצד האישה. אנחנו כמעט ויוצאים מההגדרה הגשמית לגבי גבר אישה. במצב הזה אישה וגבר הופכים להיות המשפיע והמקבל אחד מהשני. גבר נקרא המשפיע והמקבל נקרא אישה.
אורן: איך אנחנו יוצאים מתוך הטבע הגברי והנשי, מהי הפעולה הזאת שעושה את המטמורפוזה והגבר מפסיק להיות גבר, והאישה הפסיקה להיות אישה?
זה נקרא "אמונה למעלה מהדעת". זה נקרא פעולת התעלות מעל דרגת הבהמה ויציאה לרמת האדם.
אורן: האם גם גבר וגם אישה יכולים לבצע את הפעולה הזאת, וכאילו להתנתק מהטבע המקורי שלהם כגבר או כאישה?
כן, וודאי.
אורן: בוא נבחן את זה קודם מצד הגבר. מה זה נקרא שאני יוצא מתוך הטבע הגברי, מה אני צריך לעשות כדי לצאת ממנו?
בזה שאנחנו מעדיפים את המטרה הרוחנית מעל כל החיים הגשמיים.
אורן: מה זה אומר במילים פשוטות?
שההשפעה בשבילי היא ערך עליון לעומת הקבלה.
אורן: מה זה השפעה?
השפעה נקרא השתתפות בזולת, מילוי הזולת כדי להעלות אותו, ויחד עימו לעלות לדרגת השפעה עוד יותר גבוהה, היכן שאנחנו מתחברים למושג אחד.
אורן: זאת אומרת אם אני כגבר חושב על כך, אז זה כבר מנתק אותי מהטבע הגברי שלי?
גם את האישה זה מנתק יחסית מהטבע הגשמי שלה.
אורן: בוא ננסה לטפל קודם בגבר ואחר כך באישה. איך זה בדיוק מנתק אותי?
על ידי השפעת הסביבה.
אורן: זה מה שנותן לי את החשיבות לרצות את זה?
דרך הסביבה אתה גם מקבל כוחות לעשות זאת.
אורן: אני לא שואל כעת על הכוחות ועל הרצון לזה, אני שואל לאן נעלם הטבע הגברי. אתה אומר שכאשר גבר חושב על כך ומקבל רצון לעשות תהליכים כאלה, הוא מבצע. מה בדיוק הוא מבצע, לאן נעלם הטבע הגברי?
למה שזה יעלם, הטבע הגשמי נעלם והוא קונה טבע רוחני, טבע של השפעה. הוא מתעלה מעל הגשמיות שלו. אנחנו עוזבים את רמת החי ועוברים לרמת המדבר.
ניצה: מה ההבדל בין זכר לנקבה גשמי לבין זכר ונקבה רוחני?
זכר ונקבה רוחני נמצא בכל אחד, גם בגבר וגם באישה. השפעה זה נקרא "גבר", וקבלה זה נקרא "אישה", לכן בכל אחד ואחד נמצא גם גבר וגם אישה. גשמי זה נקרא שאנחנו פועלים לפי הטבע האגואיסטי, הכל לטובת עצמי.
אורן: זה אהבה עצמית?
כן, אהבה עצמית.
אורן: וטבע רוחני זה אהבת הזולת?
אהבת הזולת מעל האהבה העצמית.
ניצה: יש לנו הבחנה יפה. אהבה עצמית היא גשמית, זה זכר ונקבה שלא מסוגלים להתחבר ביניהם.
הם נבדלים כי האגו גם מבדיל ביניהם.
ניצה: כשאתה אומר אגו, מה הכוונה?
לרצון ליהנות מהאחרים יש צורה גברית וצורה נשית. אבל כשהולכים להשפעה אז כל אחד ואחד מגלה כבר שיש בתוכו גם רצון לקבל הנאה ותענוג, וגם רצון להשפיע הנאה ותענוג לזולת כדי לעלות אותו לרמה עליונה יותר, ולכן יש בו גם גבר וגם אישה.
אורן: למען האמת אני עדיין לא מבין איך גבר מבין אישה.
אני מבין אותה רק בדבר אחד, במידה שהיא רוצה לעלות לדרגת האישה הרוחנית, או הגבר הרוחני, או אנחנו הרוחניים, או אחד, רק בזה אני יכול להבין אותה. לפי המוח שלי אני לא יכול להבין אישה ובכלל את זולת, אני לא יכול להבין. גם אנחנו, שני גברים, אבל אני לא יכול להיכנס למוח שלך וללב שלך, אני לא יכול. אני יכול להיכנס ללב ולמוח שלך רק במידה שהוא נוטה לעליה המשותפת שלנו, למטרה המשותפת שלנו, רק בזה. אבל איך אני יכול להבין אותך באותו מקום, באותה קומה, באותו מצב. איך אני יכול. זה נקרא שיש לי מלכתחילה תכונות משלך ומוח משלך ואז אנחנו כאחד, אנחנו לא שניים.
אורן: אתה לא יכול להבין אותי בגלל שאתה גבר?
לא, בגלל שאני אני, ואתה אתה.
אורן: אישה יכולה להבין מישהו אחר?
לא, גם גבר לא יכול.
אורן: בכלל, גבר יכול להבין אישה?
לא, גבר גם לא יכול להבין גבר אחר. להבין זה נקרא שיש לי אותן תכונות, אותן ההבנות, אותן גישות, אותו החינוך, שהכל אותו דבר כמו שלך, ואז מתוך מה שיש לי אני מבין אותך. אבל זה לא אפשרי, לכן אף אחד לא מבין את השני, רק יש לנו הסתרה כזאת ואז אני אומר שאני מבין אותו, אני בונה איזה מודל ואז איכשהו אני פועל. אבל זאת לא הבנה, זה לא להיות אחד, זה לא להיות איש אחד בלב אחד, זה סתם.
אם אנחנו רוצים להתחבר, אז אנחנו צריכים להתחבר אך ורק למעלה מהאגו שלנו כי כל אחד נבדל מהשני. רק אם כל אחד מתעלה מעל עצמו ורוצה להשפיע לזולת, כי בזה שאנחנו רוצים להשפיע זה לזה, שם אנחנו מתחברים.
אורן: האם לפי המודל הזה נוצר מצב שבו גבר מבין אישה?
כן.
אורן: איך, תאר לי.
אני מבין את הרצון שלה לעלות, את הרצון להתעלות, את הרצון להתחבר עם כולם כדי להשפיע לכולם. את הרצון הזה אני מבין מפני שגם אני נמצא באותו הרצון.
אורן: אבל היא אישה ואני גבר.
אם אנחנו נמצאים עכשיו בהשפעה הדדית, אז למה אתה אישה והיא גבר? זה הפוך.
אורן: אבל לי יש מוח של גבר ולה מוח של אישה.
לא, עם איזה מוח אתה פועל? אתה פועל ברצונות חדשים ובמוחות חדשים.
ניצה: אבל כרגע המוח שלי בנוי למנגנון של אהבה עצמית.
כן, לכן הוא נבדל, הוא חתוך מהאחרים, החיתוך הזה נעשה על ידי פעולה מיוחדת בטבע שנקראת "שבירה".
ניצה: זאת אומרת שגם כאישה יש לי תכונה של הזדהות עם רגש ואמפתיה, זה לא כי אני רוצה לעשות למישהו טוב, אלא אני פשוט על ידי הרגש הזה אני רואה איך אני יכולה לספוג יותר טוב עבורי.
כן.
ניצה: כשאנחנו עוברים לרצון החדש שנקרא "אהבת הזולת", אמרת שהוא נמצא פה באמצע, אז עכשיו אני מפתחת מנגנון מוח חדש?
ודאי, יש לך מטרה חדשה, יש לך רצון חדש, כדי לממש אותו להגיע למטרה חדשה, אז כדי להגיע עם רצון חדש למטרה חדשה, את צריכה מוח חדש, את בכלל צריכה מנגנון חדש, תוכנה חדשה, גישה אחרת לגמרי, הסתכלות על החיים בצורה חדשה.
ניצה: ואיך זה משנה לי את המוח?
מה זה המוח? תאים שמחוברים.
ניצה: ראיתי שהוא משהו שכל פעם מתעצב מחדש, שיש עליו השפעה.
נכון, כמו שבמחשב את מכניסה את התוכנה הזאת והזאת. כשאת קונה מחשב בחנות, את קונה סתם תאי זיכרון, זה נקרא "חומרה". כאילו ברזל. מה ההבדל בין חומרה למחשב החי? יש כבר חיבורים בין כל התאים, שזה נקרא "תוכנה". התוכנה הזאת בהתאם למה שאת רוצה לקבל, מה את צריכה לעבד, אילו נתונים, באיזו צורה, אז כשאת מעבדת את הנתונים שלך כדי להשפיע לזולת, יש לך תוכנה אחרת. ובאמת את מפעילה גם תאי מוח שונים שעד עכשיו לא היו בשימוש. האם את יודעת באיזו עוצמת מוח את משתמשת?
ניצה: אחוז קטן מאוד.
שניים, שלושה אחוזים. איפה עוד, בשביל מה עוד 95% מהמוח, איפה הם? עכשיו את מתחילה להשתמש בהם.
ניצה: אפילו חוקרי המוח ומנתחי המוח טוענים שהם יודעים מעט מאוד על המוח. זאת אומרת, יש הרבה מאוד חלקים נרחבים שהם כאילו נעלמים, בכלל לא ברור מה התפקיד שלהם. זאת אומרת השימוש בהם יתחיל כשאנחנו נחליט ביחד שהמטרה שלנו היא אהבת הזולת.
כן. אז לפי זה את מתחילה להפעיל את תאי המוח, את הרצונות וגם את הרצונות החדשים, גם בהתאם למוח שאת משתמשת בו בשניים שלושה אחוזים, גם ברצונות שאת משתמשת עכשיו, את משתמשת באותם שניים שלושה אחוזים, ואז כל יתר הרצונות מתחילים להתגלות. בהשפעה לזולת מתחילים להתגלות לך איזה רצונות, זה ממש אין סוף לעומת שעכשיו זה אפסי, ואז את מתחילה להבין שעד עכשיו היית קיימת במישור הבהמי.
ניצה: כאילו עד עכשיו שיחקנו בארגז החול פחות או יותר.
אפילו פחות מזה.
ניצה: כי האינטראקציה הייתה כל הזמן חלקית.
בארגז החול את מדמה משהו לחיים האמיתיים.
ניצה: כמו איזה משחק ילדים.
אז זה עוד פחות מזה.
אורן: דיברתם עכשיו על מבנה המוח, יש במבנה מוח נשי ובמבנה מוח גברי תכונות שונות מצד הטבע. רגישות, אמפתיה, יכולת להכיל אחרים, זיכרון רגשי, אינטואיציה, חוש נשי, אלה תכונות יותר נקביות. תכונות זכריות, יכולת פתרון בעיות, תחרותיות, נטייה להיררכיה, סטאטוס, מעמד, תוקפנות, דחף מיני מוגבר, כל אלה תכונות זכריות. מה קורה עם המוח הזכרי והמוח הנקבי בתוך תהליך כזה עם התכונות האלה?
אם אנחנו מדברים על כך שאנחנו מתחילים להשתמש בלב חדש ומוח חדש, אז אני לא מבין את השאלות האלה. כאילו נעלמים ההבדלים בין גבר ואישה, שניהם מתחילים להשפיע ולקבל, שניהם מתחילים להשתמש ברצון חדש שבכל אחד שנקרא "אישה", וברצון לקבל, שזה לקבל גם כדי להשפיע. כביכול שניהם מתחילים להיות דו מיניים, כי אי אפשר התקשרות נכונה, כי היא כולה דו מיניות. רק תבינו מה קורה לנו בעולם הזה, בעולם הזה הולכות דמויות כמו צללים לא מבינים ולא מרגישים זה את זה. אנחנו לא נפגשים, כל אחד רק סופג מהסביבה מה שכדאי לו לספוג כמה שיותר.
אורן: כשאתה אומר בעולם הזה אתה מתכוון במצב הנוכחי שלנו שכל אחד באהבה עצמית.
כן, במצב הנוכחי שלנו. ואנחנו לא נמצאים בהתקשרות הדדית, על איזו הבנה אתה רוצה כאן לדבר על גבר ואישה ובכלל, אין כלום. שום דבר לא מבינים על הזולת. אני רק מסתכל איכשהו, איך אני יכול אפילו עם עיניים עצומות לנצל את האחרים. כדי לפקוח עיניים, צריך להתחיל לפתוח את האוזניים, להתחיל לנשום, להתחיל להרגיש, אני צריך לצאת מעצמי ואז בתנאי שאני מתקשר לזולת אני מתחיל לגלות מה שנמצא מחוצה לי. איך אני יכול להכיר משהו אם אני לא נכנס בו, אבל איך אני נכנס בו? אני צריך לנטרל את עצמי, כי כך אני כל הזמן רק רוצה לקבל, כמה שבא בא. אם אני לא יוצא מעצמי, אני אפילו לא יכול לקבל מהם שום דבר, כי כדי לקבל משהו מהזולת, אני צריך ללמוד מה יש בזולת, וכדי לדעת את זה אני צריך להיכנס בתוכו. זאת אומרת יש כאן בעיה גדולה, אנחנו לא מבינים עד כמה שאנחנו נמצאים במצבנו בעולם של עיוורים.
אורן: וכשהעיניים נפקחות האדם הופך להיות יצור דו מיני?
הוא הופך להיות שלם. מעל זה.
אורן: קודם אתה אמרת שהאדם הופך ליצור דו מיני, שיש בו גם צד זכרי וגם צד נקבי?
ודאי.
אורן: בתוך כל אדם, בין אם הוא גבר, בין אם הוא אישה.
יחד.
אורן: העיקר שהוא יצא מאהבה עצמית לאהבת הזולת.
זה אמצעי.
אורן: נניח שאני כגבר עובר כזאת מטמורפוזה.
אין לך שום דבר שאתה גבר, או שהיא תעשה את זה מצד שהיא אישה.
אורן: יש תכונה נשית של רגישות ואמפתיה לזולת, ואני כגבר לפני שאני מתחיל כזה תהליך של התפתחות אין בי תכונה כזו של רגישות ואמפתיה. עברתי את התהליך הזה של התפתחות מודעות אז הפכתי להיות דו מיני, אדם שלם, ועכשיו אני נעשה רגיש ואמפתי?
אלה תכונות, זו לא מודעות בלבד, אלה תכונות חדשות.
אורן: אז עכשיו יש לי תכונות נשיות כאלה של רגישות ואמפתיה לאחר?
זה לאו דווקא תכונות נשיות. אני גם לא מסכים עם הגברת שאמרה, שלנשים יש יותר אמפתיה.
אורן: אלה מחקרים בחקר המוח, אז אתה מערער על זה. אם כך בוא ניקח משהו שהוא לא בר ערעור. יש משהו שאתה מבדיל עכשיו שהוא שונה בין התפיסה הגברית לתפיסה הנשית באופן טבעי, מצד הטבע. יש הבדל בין גברים לנשים?
ודאי.
אורן: תן לי איזו תכונה אחת שאין בי כגבר ויש בה כאישה, שבגלל שאני גבר אין לי את התכונה הזאת ולה כאישה יש, משהו שאין בגברים ויש בנשים.
היא סגורה בתוך משפחה.
אורן: ואני?
אתה רואה את העסקים שלך במיוחד מחוץ למשפחה.
אורן: עכשיו הפכתי בתהליך המטמורפוזה, מאוהב את עצמי לאוהב את כולם.
כן.
אורן: אז עכשיו אני נהייתי סגור בתוך משפחה, תכונה שלא הייתה בי נכנסה בי עכשיו, כי אני דו מיני?
לא, אתם כולכם פועלים להשפעה, אתם לא מתחלפים במינים ולא משלימים את המין השני.
אורן: אז במה נהייתי דו מיני?
שבך יש גם כוח קבלה וגם כוח השפעה, ושניהם פועלים כדי להשפיע.
ניצה: זאת אומרת, אלה תכונות חדשות לגמרי שבעצם לא היו לנו.
ודאי. למה אתם רוצים לקחת את הבהמה שלכם לקומה הבאה של ההתפתחות? אתה עולה לקומה הבאה של ההתפתחות רק עם הרעיון.
אורן: איזה רעיון?
להתפתח מעל קומת הבהמה האגואיסטית, המוגבלת, הסגורה בתוך המציאות הזאת. המשבר וכל הבעיות רק לוחצים עליך כדי שתעלה.
אורן: להתפתח, כשאתה אומר להתפתח מעל הבהמה, אני לא נעלב כי אני מתרגם את זה שאתה מתכוון להתפתח מעל האהבה העצמית?
אני מדבר כמו מדען, כמו ביולוג, זואולוג, מה זה חשוב, אלא מי אתה?
אורן: אני עכשיו מדבר איתך, כי בהמה לא היתה מדברת איתך לצורך העניין.
זה שאתה מדבר זה נקרא שאנחנו מגדירים את דרגת האדם זו לא דרגה שלנו. זה עניין של הטרמינולוגיה.
אורן: אני אוחז פה בשני דברים, יש אהבה עצמית ויש אהבה לזולת. אהבה עצמית זו הרמה שלי עכשיו.
והיא נקראת "בהמה".
אורן: בפיך זה נקרא בהמה. ואני צריך לעלות.
ואהבת הזולת זה נקרא דרגת "האדם".
אורן: וזו הקומה הבאה שאתה מדבר שאליה צריכים להתפתח.
כן.
אורן: אני רואה שלאורך ההיסטוריה במשך אלפי דורות, היה נתק מוחלט בין המין הזכרי למין הנקבי. אחר כך לפני כמה מאות שנים כמו שהסברת, בעיקר בגלל ההתפתחות הטכנולוגית נשברה החלוקה המקורית של גברים ונשים ונעשה ערבוב. בערבוב הזה כל צד ספג תכונות נטיות, ואפילו השפעה על מבנה המוח בין גברים לנשים. עכשיו אתה אומר שהאבולוציה נמשכת וברמה הבאה של ההתפתחות שלנו כבני אדם, יעלמו ההבדלים ונהפך ליצור דו מיני שאתה קורא לו האדם השלם ויהיו בו גם תכונה גברית וגם תכונה נשית. האם אני מדייק בהבנת התהליך?
האם אתה מדבר על הגופים שלנו בעולם הזה, או אתה מדבר על מודעות?
אורן: על מודעות.
במודעות אנחנו נראה עד כמה שכל אחד מאיתנו הוא דו מיני. יש בכל אחד רצון לקבל, וכוונה מעליו על מנת להשפיע. רצון לקבל זה נקרא האישה שבו. מסך ואור חוזר, כלומר כוונה על מנת להשפיע נקרא הגבר שבו, או המלכות שבו נקראת אישה וט' ראשונות הגבר שבו.
אנחנו נתחיל אז לדבר בטרמינולוגיה חדשה לפי המבנה החדש בתוך האדם שקודם לא היה, והבהמה שלו תישאר בהמה.
אורן: מה זה הבהמה?
הגוף שלי, לומדים אותו בזואולוגיה, ברפואה, בפיזיולוגיה. אני למדתי באוניברסיטה אנטומיה, פיזיולוגיה ופסיכולוגיה, את שלושת הדברים האלה כי היינו צריכים לדעת על מכשירים רפואיים, ואת ההתאמה בין טכניקה לרפואה, מדע שנקרא ביוקיברנטיקה.
אבל מה ההבדל? האדם שחוקר את גוף האדם נקרא רופא, והאדם שיודע על גוף החיות והבהמות נקרא וטרינר.
ניצה: נניח שעברנו תהליך של אהבת הזולת ואנחנו עוברים פיזית מיפוי MRI של הראש, האם נראה שינוי כלשהו?
כלום לא ישתנה. גם כשרצו לחקור את ההבדל בין המוח של איינשטיין לבין המוח של מטאטא רחוב, לא מצאו הבדל, ואם מצאו משהו במקרה, חשבו שזה ההבדל, אבל אין הבדל.
ניצה: זאת אומרת שביולוגית נראה כלפי חוץ אותו דבר.
כן, אותו דבר, אבל בצורה פסיכולוגית זה ישפיע גם על הביולוגיה שלנו, ואנחנו נהיה יותר בריאים, כי זה מבנה אחד. אם אני שקוע במטרה אחת, אז גם הגוף שלי נמצא במעמד פסיכולוגי אחר, וזה משפיע על הפיזיולוגיה שלו.
בצורה ישרה לא ישתנו בי פתאום העצמות למשל, אין דבר כזה. האם יהיה אסור לעשות עירויי דם או להחליף חלקי גוף שלי בחלקי גוף של מישהו אחר, של גוי, או של בהמה ואפילו חזיר? לא, אפשר יהיה לעשות את זה. מה שייך הגוף שלנו לדברים האלה? אין איסור.
ניצה: זאת אומרת שההתקשרות בינינו היא ברמת המודעות ולא ברמת הגוף הפיזי.
כן. היום עושים כל מיני ניתוחים ברשתית העין שלוקחים אותה מחזירים, האם יש לי עכשיו עין של חזיר?
אורן: אני רוצה להבין את האדם השלם הזה, האם זו דמות האדם העתידי, האם לשם מתפתח המין האנושי, כלומר שאדם הופך מגבר ואישה למשהו שלם שיש בו שני צדדים?
זו שלמות הרבה יותר גדולה מסתם שילוב של שניהם יחד.
אורן: האם זו ההתפתחות העתידית שלנו, האם האבולוציה תהיה בהתפתחות המודעות שלנו כבני אדם, כי אמרנו שזו לא מטמורפוזה של הגוף, אלא מטמורפוזה של המודעות שלנו?
כן. אנחנו נמצאים במשבר כדי לקבוע מתוכו, מתוך מה שעובר עלינו, שההתפתחות שלנו חייבת להיות במישור אחר לגמרי, לא חומרי. נקווה שזה מספיק, אם לא, אז יהיו עוד ייסורים, עוד בעיות, עוד צרות, כי המשבר הזה צריך להביא אותנו להכרת הרע בהתפתחות החומרית האגואיסטית.
אורן: אגואיסטית הכוונה לאהבה עצמית?
כן. ואז נצטרך לקבוע, במוקדם או במאוחר, שהתפתחות יכולה להיות אך ורק בהתעלות מעל לחומר, מעל הרצון לקבל, אבל גם מעל החומרית.
אורן: האם חומריות זו אהבה עצמית?
זו גם אהבה עצמית, וגם הרגשת החומר הזה, אבל זה כבר השלב הבא.
אורן: האם כשאגיע להתעלות הזאת אהפוך להיות אדם שלם?
כן.
אורן: האם תהיה בי אז הדו מיניות שדיברנו עליה, כלומר גם צד זכרי וגם צד נקבי?
כן, בך ובכל אחד.
אורן: תתאר לי את האדם השלם הזה, מה יש בו שאין בי?
בך אין כלום מזה עכשיו, אתה לוקח ממה שיש לך עכשיו רק נקודה אחת.
אורן: איזו נקודה?
הנקודה שמהרגע זה והלאה אתה מתחיל להתנתק מעצמך, משאיר את הבהמה בקיום הכרחי, ומספק לה קיום ההכרחי, וגם אשתך מסכימה לכך, ואתם בונים משפחה כזאת שאתם לא צריכים יותר מאשר להתקיים קיום נורמלי בעולם הזה, ללא שום מותרות. ואם הייתם יכולים אפילו לוותר על ההכרחיות, הייתם עוד יותר שמחים. ואז אתם מתעלים מעל לכל החיים האלה רק עם הרעיון הזה, וזו נקראת נקודת הרצון. רק להיות למעלה מהחומריות, להיות בהשפעה, למעלה מעצמנו, ובמחשבה איך אנחנו עוזרים זה לזה להיות כאלה?
אתם מתחילים לחשוב איך לקלוט את החינוך האינטגרלי בצורה כזאת, איך להיכנס לחברה שגם החינוך וגם החברה, כל הפעולות כל הסדנאות, הכל, יעזור לנו להתעלות עם הנקודה הזאת כדי לצאת מעצמנו. ואז אנחנו מתחילים מהנקודה הזאת, על ידי השפעת הסביבה, לפתח את החלק החדש שבנו שנקרא האדם הרוחני שבכל אחד ואחד מאיתנו. באדם הרוחני הזה אנחנו מרגישים שאנחנו לא שניים, אלא מרגישים את עצמנו כאחד, כי כל אחד משלים את השני וכך אנחנו עולים יחד, מתעלים מעל החומריות.
החומריות תימשך ואנחנו נדאג להכרחיות, אבל לא יותר מזה. החומריות שלנו תקבל גם היבט של תעלות רוחנית. לא קורה בה שום דבר למעלה מהטבע, אבל כל העיסוק שלנו בה, היא כדי לעלות לדרגה של השפעה ואהבת הזולת.
אורן: איפה הגבר והאישה שבתוך האדם השלם?
אנחנו פועלים בזה יחד, אין כאן גבר ואין אישה יש לנו מטרה אחת.
אורן: האם אני נהפכתי להיות אדם שלם?
כל אחד, אתה שלם והיא שלמה.
אורן: כשאהיה שלם האם יהיה בי צד זכרי ונקבי?
כן.
אורן: מה הם תתאר לי אותם.
רצון לקבל נקרא נקבה והרצון להשפיע מעליה, הכוונה, נקרא גברי.
אורן: האם אתה יכול להרחיב, מה הצד הזכרי באדם השלם, ומה הצד הנקבי באדם השלם?
באדם השלם, הרצון נקרא נקבה. לכוון את הרצון להשגת המטרה, נקרא גבר.
יש בי רצון ליהנות, שהוא חומר הבריאה והוא לא משתנה. כשאת הרצון ליהנות הזה אני מכוון להשגת המטרה שהיא כולה השפעה, אז איך אני מביא את הרצון ליהנות לזה שהוא יהנה מהשפעה לזולת? הכיוון הזה נקרא גבר.
זאת אומרת, הגבר מושך את האישה למטרה הנעלה, והאישה מסכימה עם הגבר להיות בזה.
אורן: ואם אישה עברה את התהליך הזה והפכה להיות אדם שלם, ממה היא בנויה, מה הצד הזכרי והנקבי שלה?
אותו דבר.
ניצה: אם אנחנו מנסים לסכם את התהליך אז נבראנו זכר ונקבה וזה אמור להגיע בסופו של דבר לאהבת הזולת. איך אתה סוגר לנו את התהליך הזה? שונים, הפוכים?
שונים והפוכים, וכל אחד תומך בשני, אבל יש ביניכם אפשרות להיות מקושרים לכל קומות הבריאה, לדומם, לצומח ובמיוחד לחי, ויציאה מדרגת החי לדרגת המדבר. יציאה מדרגת החי לדרגת המדבר, זה מה שאתם שניכם יכולים לעשות. בעולם שלנו יש לנו זכר ונקבה בשני גופים, בעולם עליון יותר, בדרגה עליונה יותר, זכר ונקבה בכל גוף וגוף.
לכן, הכל נמצא באדם אחד.