חיים חדשים - תוכנית 744 - הדי.אן.איי הרוחני שלנו

+תקציר השיחה
הדנ''א הרוחני שלנו | ||
ערש הציביליזציה הקדומה היה בבבל העתיקה. משם התפזרה האנושות על פני כדור הארץ
מעבר לדנ"א הגשמי, יש בנו מידע נוסף, נקרא לו דנ"א רוחני או "רשימו"
המערכת הרוחנית קובעת מה יקרה לכל רצון פרטי בכל רגע, בדרך לגמר תיקון המערכת
גמר התיקון הוא מצב שבו כל הרצונות מחוברים ומשלימים כל אחד את כולם |
||
+תמליל השיחה
אורן: היום אנחנו רוצים לחפש ביחד ולהבין מהו החומר שממנו אנחנו בנויים, אנחנו בני האדם, החומר האנושי.
ניצה: מה שעורר השראה לשיחה הזו היום זה איזה מחקר מאוד נחמד שרץ עכשיו מאוד חזק ברשתות החברתיות. במחקר שבדק מספר סטודנטים כשכל אחד מהם ממקום אחר בעולם. קודם כל עשו לכל סטודנט בירור מאיפה הוא, מה מוצאו, וכן הלאה, ואז נלקחה דגימה של רוק שעל פיה אפשר לבדוק את הדנ"א. הדנ"א הוא המטען הגנטי שעובר מדור לדור ובעצם בונה אותנו. והתגלו תוצאות מפתיעות, שהפתיעו מאוד את הסטודנטים.
מסתבר שאנחנו, מי שאנו חושבים שאנחנו, זה המעט, זאת אומרת, אם אני יודעת שאני ניצה ואני נולדתי בישראל ואני יהודיה ואני נשואה ויש לי ילדים, זה איזה קצה קרחון שאני יודעת על עצמי, אבל אני לא יודעת מי אני באמת, ממה אני כלולה, ממה אני עשויה. אני לא מכירה את אבות אבותי, אני לא יודעת באלו מקומות חלק ממני או חלק ממי שאני היום היה וביקר, או חי בעולם. וזה באמת יצר איזו מפה, הם קראו לזה "המסע של הדנ"א". וכשאנשים גילו את המקומות שבהם הם חיו והיו, זה מאוד ריגש אותם.
זה ריגש אותם וזה גם ריגש מאוד את הרשת. ראיתי הרבה מאוד תגובות של אנשים, כמו "גם אני הייתי מת לצאת למסע הזה של הדנ"א", חלקם כתבו "וואו, אז אנחנו בעצם כלולים מהכול, מה זה אומר עלינו, אולי בכלל אין דבר כזה שנקרא גזע, גזע טהור, כי אנחנו הרי עשויים מהכול."
כל הדבר הזה באמת העלה הרבה מאוד שאלות שאותן רצינו להביא היום לאולפן ולברר אתך את הדברים שהמדע לא מדבר עליהם. מעבר לגנטיקה, מעבר לדנ"א שיש בנו, מעבר למטען הפיזי שיש בנו.
על מה שקודם כל המדע מדבר, על מה שיש לו ביד, זה לא הרבה.
אנחנו חושבים שכל האנושות באה מאפריקה, חלק חושב שזה מאזור המזרח התיכון, שכך היא התרכזה כולה בבבל העתיקה, שם היו הרבה עמים קטנים. באותם הזמנים "עם" כבר היה כמה מאות אנשים, אפילו פחות מזה. משפחות גדולות. ומשם הם התפזרו לכל מיני כיוונים, לא שכל עם הלך לאיזה מקום אחר, אלא זה היה כך, הלכו והתפזרו וכיסו כך את כל כדור הארץ. כמו שיוסף פלביוס כתב.
ולכן לכל אותם יוצאי בבל הייתה תרבות אחת ושפה אחת ופחות או יותר גישה אחת לחיים, למשפחה ולהכול, אבל מפני שהם התיישבו בכל מיני מקומות שונים, אז הטבע, מקור הכוח שפועל באותו מקום, התנאים הסביבתיים, הם כולם פעלו על כולם בצורה שונה. ולכן הם קבלו כל אחד גם צבע משלו גם אופי משלו, כל אלו מאנגליה מאירופה שהתיישבו באפריקה ובמזרח, הודו וסין ויפן וכן הלאה. זאת אומרת, המקום הוא שעשה את האדם שונה מאדם אחר שהתיישב במקום אחר. ואלו שהתיישבו סמוך זה לזה, אז הם היו יחסית דומים זה לזה. זה ברור לנו.
בעצם גם בבבל כבר היינו מעורבים, מכל מיני מקומות, מאיפה שהיינו מרוכזים שם במקום אחד, לכן אי אפשר כל כך לדבר על מתי אנחנו קבלנו את הרב גוניות הזאת שיש לנו בדנ"א. אנחנו רואים אשכנזים שיצאו מישראל לגלות, תוך אלפיים שנה, הם קבלו בכל זאת גם קצת אופי, אמנם היו דתיים שם, על זה אנחנו עוד לא מדברים, על הדתות, עד כמה שהן הכניסו את כל העולם להקפאה מיוחדת, מסוימת, אבל תראו איזה הבדל יש בכל זאת בין צורת האשכנזים וצורת הספרדים. אפילו בדרום רוסיה וצפון רוסיה, וכן הלאה. זאת אומרת, גם באופי, בתרבות, בחינוך, בגישה לחיים והכול.
אם לא הדת, אז לא היה ביניהם שום קשר, שום דבר שדומה זה לזה במשהו. אף אחד לא היה מבין זה את זה, אלא רק את השפה שנשארה כשפת הקודש וכול מה ששייך לדת. אבל במקומות שזה לא כל כך קשר את העם, ולא שהוא היה קושר את עצמו אלא גם כאן יש איזו תכנית של הטבע, אנחנו רואים שאנשים לא הרגישו שהם שייכים בכלל לעם אחד ולמקור אחד.
ולכן, תתארי לעצמך, לולא הדת, איזה קשר היה לי ולאורן? שום קשר. אז הוא בא מדרום אסיה שם, מצנעה, ואני בא מסנט פיטרסבורג. ואצלי התרבות, החינוך והשפה הם בצורה אחרת לגמרי ממנו. ומי היה עובר את המבחן הזה שאתם מדברים עליו, מי בינינו היה חושב לפני המבחן שאנחנו שייכים זה לזה? שיש לנו קשר. לדוגמה אורן הוא "לוי" וגם אני "לוי".
ניצה: אתה "לוי"?
כן. אורן הוא לוי, אז הוא יודע שהוא לוי, אני יודע כי סבא אמר לי. זה מה שיש לי מזה, שום דבר חוץ מזה. זאת אומרת שאנחנו שייכים אפילו לשבט אחד.
ניצה: לשבט אחד, לאותו שבט.
כן. אבל אם לא היינו יודעים את זה, אז אין שום קשר, כי התרבות, החינוך, כל מיני תנאים סביבתיים, עשו אותנו כבר לזרים, לכאלו שלא מבינים זה את זה. לכן מה שהיום אנחנו רואים בעולם זה שקודם כל כולנו מבבל.
ניצה: "כולנו" זה כל העולם?
כן. כל העולם פחות או יותר. אני חושב שעוד יתגלה שאפילו היה קשר עם דרום וצפון אמריקה, ואירופה, ואפריקה בימים ההם ויש בזה עוד הרבה גילויים. עוד נראה. אבל כמו שברוחניות מספרים שאנחנו כולנו מאדם וחוה, כך גם בגשמיות, בסופו של דבר אנחנו פחות או יותר מסוג מסוים של קופים שהתפזרו על פני כדור הארץ.
ניצה: קופים שבעצם התפתחו. יש איזה מרכיב נוסף שיש לאדם על פני הקוף, על פני השימפנזה לדוגמה?
לאדם יש יכולת להתפתחות מיוחדת, כי מדור לדור הקוף לא משתנה והאדם משתנה ועוד איך, אנחנו רואים עד כמה שכל דור הוא שונה מהשני.
ניצה: כאילו שהוא עשוי מחומר אחר.
הוא הפוך מהשני, נכון. אפילו הגישה למשפחה, לחיים, לילדים, לכל הדברים ההכרחיים והבסיסיים, שבזה אנחנו צריכים לחיות כיצור חי, אנחנו משנים מדור לדור. מדור לדור, באמת. משפחה זו לא משפחה כמו שהייתה קודם, היחסים בין גבר לאישה, ביניהם לילדים, המושג של הבית, הבישול אפילו, כל הדברים מאוד מאוד משתנים, במיוחד בימינו.
אני לא מבין, איזה מין אנשים הם, הסטודנטים בפרט, שהם נדהמים מהתוצאות. שאנגלי הוא רק אנגלי כי הוא חי שם, באנגליה? מי היה שם באנגליה לפני כאלפיים שלושת אלפים שנה? היו הרומאים שהגיעו אז והכניסו שם קצת תרבות וכל מיני דברים, זה קרה לפני אלפיים שנה. אותו דבר עם גרמניה, כל אירופה חיה על עצים כמו קופים, עד ממש לא מזמן, הרי הם היו ברברים.
רק דרך בבל, כשהגיעו לאזור הים התיכון, ומשם, ליוון ולרומא התחילו להתפשט החינוך, התרבות, המבנה המדיני וכולי.
ניצה: אני מבינה ממה שאמרת, שהתרבות ובכלל כל מה שקרה בעולם, גרם להתחברות ולהתפרקות ולתזוזה של אנשים.
גם כשהם יצאו מבבל הם כבר היו מעורבים ביניהם.
ניצה: גם אז כבר.
כן. לכן זה שאנחנו לוקחים איזה אדם ואומרים שיש לו 10% מהעם ההודי ו-20% מהעם הפיני ו30% מהעם הצרפתי וכולי, הוא כבר יצא מבבל עם כל הדנ"א השונים שהם האופייניים להודו, ואלו לאלו, וכן הלאה. אבל אצלו זה היה מעורב כבר שם.
ניצה: בפנים.
כן.
ניצה: זאת אומרת שהסביבה, התרבות, משפיעה ומעצבת את האדם. אבל אם אני אתבונן רק על החומר האנושי שעבר תהליך התפתחות, אז מה בחומר הזה עובר כל פעם מדור לדור, איך זה עובר? החומר הזה הוא כמו שני יסודות המתחברים ביניהם ונוצר משהו אחר שעובר הלאה? איך זה מתפתח, מה יש בחומר האנושי, במצע האנושי המיוחד הזה, שעובר את ההתפתחות הזאת ומה בי בעצם כולל את כל מה שהיה קודם?
זה "הרשימות". זה חלקיק אינפורמטיבי, המידע, שקיים בתוך הזרע ונותן לאדם שהתפתח מזה את כל הציור הפנימי והחיצון שלו. גם פנימי וגם חיצון. וההורים הם לא סתם איזה "אינקובאטור" שבו מתבשלת ביצה ואחר כך היא יוצאת, אלא יש כאן קשר הרבה יותר פנימי בין ההורים לילדים. וזה קיים כך גם בעולם החי. זה נמסר מאב לבן.
ניצה: מעבר למה שהמדע יודע על הגנים ועל הדנ"א שבעצם מעצבים את החלבון ומעצבים את התכונות ובהתאם לזה יש את הצורה ואת המבנה של כל אחד מאיתנו, צבע עיניים ועור, האם יש מטען נוסף?
יש מטען נוסף והוא רוחני. אני לא יודע עד כמה אנחנו יכולים לדבר על זה כאן במסגרת התכנית, כי יש בזה הרבה דברים שלא יהיו מובנים לאדם הרגיל. לדוגמה, במהלך הדורות שלנו כעם ישראל, היו הרבה אנשים שהצטרפו לעם ישראל כמו נעמי, שממנה התפתחה כל המלכות שלנו, דוד המלך, וכמו רבי עקיבא ואונקלוס ועוד כאלו אנשים שבאו מתוך ה"גרים". ודווקא הם, או שגדלו כמלך ישראל, שהוא משיח, משיח בן דוד, או שהיו חכמים כרבי עקיבא, שממנו כל התורה נמסרה לנו. ואין בהם שום גנים שהיו יהודים. ועוד היו הרבה כאלה בדורות בזמן שבית המקדש היה קיים.
אני בעצם רוצה להגיד שזה לאו דווקא נמסר בצורה ששייכת לגוף האדם, להורים שלו, אלא יש בזה חלק מהמידע הרוחני שהוא מגיע להתפתחות הפנימית הרוחנית, ואז הוא מחייב את האדם לממש את התפקיד שלו ללא שום קשר לבית. כמו שאבא של רבי עקיבא שהיה גוי גמור, התגייר והגיע למה שהגיע, והבן שלו הגיע בכלל למצב שהיה כמעט הכי גדול בישראל חוץ ממשה והאבות. ומאיפה זה בא?
ניצה: לא יודעת.
זאת אומרת, אנחנו לא יכולים לפי הדנ"א הגשמי לבדוק ולהגיד משהו על הדנ"א הרוחני.
אורן: מה זה הדנ"א הרוחני?
הדנ"א הרוחני זה שורש הנשמה. זאת אומרת כך זה באמת, שורש נשמה שהיא חלק במערכת של אדם הראשון. שזאת מערכת זה לא אדם.
אורן: מה זה אדם הראשון?
אדם הראשון זאת מערכת רוחנית, ושם כולנו כלולים ברצונות המתוקנים שלנו. ואז כולנו מחוברים יחד בגוף אחד רוחני, והגוף הרוחני הזה שנמצא בהרמוניה זה עם זה, הוא נקרא "אדם".
אורן: מי?
הרצונות שלנו שמגיעים לתיקון וכל אדם עם הרצון הפנימי שלו מוכן להתחבר עם רצונות כאלה של בני אדם אחרים, עם רצונות שרוצים להיות מחוברים יחד כמו אחים, בגוף אחד, ברצון אחד. גוף הכוונה לרצון, אז כשכולם מתחברים, הם מהווים מתוך החיבור שלהם מה שנקרא "אדם הראשון". רצון כללי שמורכב מהרבה רצונות פרטיים, כשכל אחד ביטל את האגו שלו, ומעל האגו שלו הוא מתקשר לאחרים כדי להיות איתם יחד, ממש ברצון אחד, כמו בגוף אחד. אז יש כאלה נשמות פרטיות, חלקיות, שמאוד משתוקקות לחיבור כזה, הן נקראות "נשמות גבוהות", ויש כאלה שלא כל כך ויש כאלה שבכלל אדישים לזה. ואתה רואה את בני האדם בעולם, שבכל אחד מהם יש מה שנקרא רשימו, נטייה לחיבור, או שהיא חיובית או שלילית או שהיא אפס.
אורן: אמרת קודם שאנחנו רואים בן אדם שיש לו צמד הורים ומהם מגיע לו הדנ"א הגשמי, אבל זה לא כל מה שיש בו. יש בו מעבר לזה, מעבר למה שאנחנו מזהים בהורים שלו, יש בו גם דנ"א רוחני, איזה מטען רוחני שגם משפיע על החיים שלו.
אם הוא מתגלה באחד מהגלגולים, אז ודאי שהוא משפיע על הגורל של האדם. האדם מתחיל לממש אותו. כי עם אותו רצון שעכשיו מתגלה בו, הוא נמשך להשגה הרוחנית, לאיזו תכלית חדשה שלמעלה מהחיים הגשמיים, אז ודאי שזה משנה לו את כל המערכות.
אורן: אני עוד לא רוצה לדבר בעניין של אדם שמפתח את עצמו מבחינה רוחנית. אמרת בתחילת הדברים שלך, שיש מושג כזה שנקרא "רשימות", חלקיק אינפורמטיבי שקיים באדם וצובר בתוכו מכל המולידים שלו, ובונה את מי שהוא היום. הגנטיקה יודעת להסביר איך הנתונים המולדים שנמצאים בכל אדם מכתיבים את מה שמתפתח ממנו, את זה אנחנו יודעים מהמדע. אבל מעבר לזה, האם יש בכל אדם עוד משהו?
כן.
אורן: מה?
דנ"א רוחני.
אורן: מה זה?
זה נקרא "רשימו", שזה הנתון שנמצא בכל אדם ואדם, יותר נכון נמצא בתוך הרצון של האדם. לאיזו צורה הרצון הזה צריך להתפתח בו.
ניצה: זאת אומרת, המידע הרוחני הזה נמצא בתוך הרצון של האדם, והוא מכיל בתוכו מידע אודות הצורה המפותחת ביותר שהרצון הזה צריך להגיע אליו?
כן.
ניצה: האם המידע הזה מצוי מהרגע שהאדם נולד?
ודאי, עוד לפני זה. כי אם אנחנו מדברים על טיפת זרע שמתחילה להתפתח, אז המידע הרוחני הוא זה בעצם שגורם להתפתחות טיפת הזרע. הוא שמביא אותנו לזיווג ולתכנון הזה, או ללא תכנון, זה לא חשוב.
אורן: את ההורים שלו?
כן.
אורן: אז יש פה שתי שכבות, שתי מערכות?
יש מערכת רוחנית שהיא קובעת על כל רצון ורצון שממנה היא קיימת, עד כמה הוא צריך להתפתח. יש אוסף רצונות, שהרצונות האלה קשורים ביניהם לרשת, והרשת הזאת צריכה להגיע לאיזה מצב מסוים שנקרא "גמר תיקון", וברשת הזאת כלולים הרבה מאוד רצונות.
ניצה: כל הרצונות של כל האנשים בעולם?
22.10כן. אבל לא רצונות גשמיים, אבל נניח שאלה רצונות גשמיים אפילו, זה יותר קל. ואז הרשת הזאת, הצורה הזאת צריכה להתקדם, כל הזמן להתקדם, ואז היא קובעת על כל רצון ורצון פרטי מה קורה איתו כרגע. או שהוא לא בא לגילוי בעולם הזה, או שהוא מגיע בתור בן אדם, גבר או אישה, ובאיזו צורה וכולי. זאת אומרת, מה החיים הגשמיים האלה שלנו כאן על פני כדור הארץ, מי מכתיב אותם? אותה המערכת הרוחנית שצריכה להגיע לגמר התיקון שלה, בצורה המושלמת.
אורן: האם המערכת הזאת שמכילה בתוכה את כל הרצונות שיתגלו בבני האדם, כולל גם את הרצונות שהיו וגם הרצונות שיהיו, האם כל רצון שאי פעם התעורר במישהו כלול במערכת רוחנית כזאת?
כן.
אורן: אז המערכת הזאת קובעת, למשל את מה שאני ארצה בעוד רגע, והיא גם קבעה את מה שרציתי לפני רגע?
בטח.
אורן: היא כביכול מנהלת את החיים של כולנו?
במאה אחוז.
אורן: האם משהו ממנה נמצא בי, האם יש בי ובכל אדם דנ"א רוחני?
ודאי. אחרת לא היה קיים בכלל גם הדנ"א הגשמי, הגשמיות.
אורן: והדנ"א הרוחני שלי מקושר לאותה מערכת?
כן.
אורן: זה כמו שלט רחוק?
לא, אנחנו נמצאים בזה, לא שזה רחוק מאיתנו, זה ללא מקום, זה קיים וזהו. זאת רשת כזאת שקושרת בינינו.
ניצה: האם היא נמצאת בינינו, היא נמצאת בתוכנו?
כן, בינינו וגם בתוכנו, איך שתרצי.
ניצה: זה גם וגם, כמו איזו אריגה כזאת?
אי אפשר גם לדבר על זה, כי ברוחניות ואפילו בפיסיקה קוונטית, אין מושג של זמן, תנועה, מקום, קשר, מרחקים.
אורן: הדנ"א הרוחני הזה, הוא איזה רכיב שקיים בי כמו הדנ"א הגשמי?
כן.
אורן: האם אני יכול לחדור לתוך הדנ"א הרוחני שלי כמו שהגנטיקאים חודשרים לתוך הדנ"א הגשמי, ולראות מה רשום בו?
כן.
אורן: מה רשום בו?
תגלה ותראה.
אורן: לא בי ספציפית, אילו סוגי אינפורמציה רשומים בו?
מעכשיו ועד גמר התיקון שלך, רשומה כל הדרך שאתה צריך לעבור.
אורן: הזכרת היום הרבה פעמים את המושג "גמר התיקון". מה זה אומר "גמר התיקון"?
שכולנו מתחברים יחד לרצון אחד שנקרא "אדם".
אורן: לא הבנתי את התשובה. מה זה אומר "גמר התיקון"?
החיבור שלנו למעלה מהאגו שלנו לרצון אחד, שיקרא "אדם".
אורן: הרכיב הפנימי הזה שבתוכי, הדנ"א הרוחני שלי והדנ"א הרוחני שלך, והדנ"א הרוחני של ניצה, מה קורה איתם במצב המושלם הזה?
הם נמצאים במערכת אחת ומשפיעים זה על זה. ולכן כאן אנחנו נמצאים בכל מיני יחסים, שאנחנו לא יודעים, אבל זה נקבע על ידי אותו הדנ"א.
אורן: לא הצלחתי להבין מה היא התמונה המושלמת הזאת?
שכל הרצונות מחוברים כך שהם משלימים כל אחד את כולם.
אורן: כשאתה אומר כל הרצונות, האם הכוונה לכל בני האדם, מה זה רצונות?
הרצונות שבתוך בני האדם, לא הגופים שלנו. הגוף שלי עוד מעט מת, אז מה?
אורן: אז מה קורה עם כל הרצונות שלנו?
הם מחוברים יחד למערכת אחת שנקראת "אדם".
ניצה: והרצון של האדם לא מת?
לא. רצון זה כוח, כוח לא מת.
ניצה: זה הרכיב שממשיך הלאה ומתגשם בגוף הבא ובגוף שבא אחריו וכן הלאה?
כן.
אורן: מי שולט על מי, הדנ"א הרוחני או הדנ"א הגשמי?
הדנ"א הרוחני קובע את הכל.
אורן: גם את הדנ"א הגשמי?
ודאי.