חיים חדשים - תוכנית 903 - חיים בסרט?

+תקציר השיחה
חיים בסרט? | ||
חכמת הקבלה מלמדת שתחושת החיים היא סרט שמוקרן בתוך האגו שלנו, במוח ובלב שלנו. נושאים מרכזיים בתכנית:
|
||
+תמליל השיחה
אורן: היום אנחנו רוצים לדבר עם הרב לייטמן על המציאות. המציאות שאנחנו חווים, המציאות שבתוכה אנחנו חיים, המציאות שאנחנו מרגישים, האם היא ממש אמיתית או שאולי משהו בה קצת מדומיין, קצת מדומה, מתעתע בנו?
טל: בשנים האחרונות מסתבר שזה מעסיק הרבה מאוד אנשים, מדענים, הוגים, גם אנשי עסקים שמשקיעים לא מעט כסף כדי לחקור את הרעיון הזה שהמציאות שלנו למעשה היא מציאות מדומה. bank of America פרסם דו"ח מטעם האנליסטים שלו הטוענים שיש לפחות חמישים אחוז סיכוי שזה באמת נכון ושהעולם הוא מציאות מדומה. התפרסם על אילי הון בעמק הסיליקון שהם משקיעים כסף לחקור את זה. אנחנו יודעים שזה נמצא גם בתרבות שלנו, לדוגמה, סרט "המטריקס" שהתפרסם כבר לפני די הרבה שנים.
זאת אומרת, הרעיון הזה קיים בנו והוא לא נתפס כמשהו לגמרי שערורייתי ואשלייתי, כי אנחנו רואים שגם משקיעים בזה כסף, חוקרים את זה. ובכלל היום, בגלל שאנחנו חיים בעולם שהמציאות הווירטואלית הולכת ומתפתחת, כבר מבינים שאנחנו יכולים ליצר מציאות וירטואלית מאוד ממשית, אז נשאלת השאלה, אולי גם המציאות האמיתית שלנו היא כזאת בעצם, מציאות מדומה.
מה שחושבים זה שבעצם העולם מתנהג בצורה מתמטית, הוא בנוי מהרבה חלקים, כמו פיקסלים במשחק מחשב, ויכול להיות שמי שמנהל את התוכנה הזאת זה ה"אנחנו" העתידיים, זאת אומרת האנושות העתידית שיש לה יכולות מאוד גדולות, היא מנהלת אותנו בתוך סימולציה, ואת זה מדענים מנסים להוכיח.
רצינו לשאול אותך מה אתה חושב על הטענות האלה?
כל מה שדיברת עד עכשיו זה שקר אחד גדול. אולי לא גדול אפילו, קטן. האנושות תמיד עוסקת בזה כדי ליפות במקצת את החיים שלה, כי ככה הם החיים הבהמיים, חיי זבל ממש. במה עוסקים האנשים? ככה יש לנו עוד מחשבות, דיבורים על איזה מטריקס, על עוד עולמות, אבל לא מבינים בזה כלום, זה לגמרי לא נמצא בדמיון האדם בצורה הנכונה. ולכן האדם הרגיל מהעולם הזה, ובכלל אף אחד לא מסוגל לתאר לעצמו בצורה נכונה את המציאות, חוץ מאשר את המציאות הבהמית הזאת שבה אנחנו חיים.
טל: האם זה מקרי שהשאלות האלה עולות?
זה לא מקרי, השאלות האלה מתעוררות במיוחד בימינו. אומנם אלה הן שאלות נצחיות, אבל הן מתעוררות במיוחד בימינו כי אנחנו נמצאים במצב שאנחנו, מהחיים שלנו האפסיים, הנבזיים, הריקניים, אנחנו נאלצים לתת איזו תשובה על הקיום שלנו. אחרת הקיום שלנו הוא ללא התחלה, ללא המשך וללא סוף ואין לו שום משמעות.
טל: ותכלית.
כן. והוא שוקל אפס לפי החשיבות שלו. ככה גם האדם שנמצא בתוך הקיום הזה בצורה ההכרחית, ונסחף בזרם החיים בלי לקבוע שום דבר בו.
אורן: אני רוצה לשאול אותך שאלה. יש לי כאן מחשב, מסך קטן, אבל מסך. גם הצופים שעכשיו רואים אותנו בטלוויזיה או על מסך המחשב שלהם, גם הם רואים אותנו דרך מסך. נניח שאני, אורן, מסתכל על המסך, יש לי עכבר, יש לי מקלדת ואני מנהל את התמונות שאני רואה פה על המסך. האם לפי תפיסת העולם שלך אין שום סיכוי, אפילו לא של אחוז אחד, שניים, או שלושה אחוזים, משהו שהוא יותר גדול מאפס, שאולי מה שעכשיו אני, אתה וטל יושבים פה, זו בעצם תמונה על מסך של מישהו שמשחק איתנו ככה, האם יש אפס סיכוי לזה או טיפה יותר מאפס? לא יכול להיות שגם אנחנו סרט שמישהו מנהל? אתה בטוח במאה אחוז שזה לא יכול להיות?
אני בטוח במאה אחוז שזה לא כמו שאתה מתאר.
אורן: אז תתאר לי אתה.
אני לא יכול לתאר לך כלום, כי אתה רואה מה אתה נותן לי? בגלל שיש לך בחיים שלך מסך, אז אתה יכול לתת לי דוגמה כזאת. אם היינו מדברים לפני מאה שנה, אז לא הייתה לך עדיין דוגמה כזאת, מה היית נותן לי, איזו דוגמה? זאת אומרת שאנחנו חיים, ומתוך העולם הזה אנחנו רוצים לעשות איזו אפליקציה לחיים אחרים. וזה לא נכון, כי העולם שלנו מתקיים בצורה מאוד מוגבלת, בתכונות שלנו האגואיסטיות הקטנות, רק באותו כיוון, רק באותה כוונה, רק באותה הנטייה שהיא רק לטובת עצמנו להתקיים איכשהו בכל רגע בחיים. כך אנחנו שומרים על עצמנו, כך אנחנו חיים ולא יותר מזה.
אורן: איך זה קשור לתמונה של הסרט?
אנחנו חיים עכשיו בתוך סרט, הסרט הזה מוקרן אצלנו באגו שלנו, במוח שלנו ובלב שלנו, היינו, ברצון ובמחשבה אנחנו מרגישים את הסרט. הסרט הזה שאנחנו עכשיו צופים בו, שאני צופה בו, זה סרט שהוא מוקרן מתוך הרצונות שלי שעוברים איזה תהליך וכל הזמן משתנים. כמו שאנחנו רואים נניח בכוכבים שיש בהם בכל פעם תהליכים, יש שם ריאקציות למיניהן, תגובות, וככה זה גם אצלנו. במוח שלנו וברצון שלנו יש כל פעם תהליכים, תגובות למיניהן, ואנחנו מרגישים תוצאה מהם. זה נקרא "החיים שלנו". אני כן רואה את הסרט, אני כן רואה שאני נמצא מוצק, בגוף חם וחי, ואני פועל בתוך משהו. אבל האם זה אני שפועל? זה לא אני. זה החומר שבי, הכוח שבי, הוא מייצב כאלה פעולות ואני מבצע אותן.
אני לא יודע מה שקורה שם "במטריקס שלכם", אבל גם עכשיו, ועל זה חכמת הקבלה מדברת, אין לי כאן שום גילוי מיוחד, שמה שעכשיו אני מדבר איתך זה לא אני מדבר, אלא אלו תוצאות, תופעות של הרצון לקבל שלי, האגואיסטי, שכך הוא כל הזמן מגיב על הכוח המיוחד שנקרא "האור העליון" שפועל עליו. וכך הרצון האגואיסטי הזה מייצב בי כל מיני תמונות, צורות, בכל רגע ורגע, ואני חושב שאני חי. ועוד יותר מזה, נכון שיש כאן כביכול תנועות שעכשיו עשיתי, אחר כך אני אדבר בצורה אחרת, אתנהג בצורה אחרת, זה לא אני, זה הכל תגובות החומר החיצון על כל מיני פעולות פנימיות, אנרגיות, או כוחות אפילו, לפני אנרגיה. הכוחות האלה פועלים בי ומבצעים פעולות, תגובות למיניהן, ואחר כך התגובות האלה יוצאות החוצה ומפעילות את הגוף שלי, כמו שאתה רואה, הפעולות שאני עושה בידיים, כשאני מדבר והכל, הן מפעילות את הגוף המת, מחיות אותו ומפעילות אותו.
זה וודאי שאדם בעולם שלנו הוא סך הכול הדגמה של הכוחות הפנימיים שפועלים בתוכו. הכוחות הפנימיים האלה הם תוצאה מכוחות עוד יותר פנימיים שהם נעלמים, ואנחנו בכלל לא מזהים אותם. זה נכון. אני לא יודע מה ממציא הסרט הזה, המטריקס, אבל על זה מדובר בחכמת הקבלה מלפני אלפי שנים.
טל: אז מבחינת חכמת הקבלה אנחנו חיים באיזה סוג של מטריקס כזה, באיזו תוכנה?
אנחנו נמצאים בסרט, זה נכון. כשאני נמצא בסרט אז אם אני יודע את הסרט, או לא יודע את הסרט, זה עניין של ידיעה, אולי להרגיע איזה רצון שלי, לא יותר מזה. השאלה היא, האם אני נכנס לתוך המערכת שמפעילה אותי כמרכיב פעיל, אקטיבי, ויכול להשפיע על העבודה הזאת של המערכת, וכך גם להשפיע על ההפעלה שלי ולהביא את עצמי לסוג מסוים של הפעלה, למטרה מיוחדת שאני אתפתח, מסוגל אני או לא? כי סך הכול אם אני לא מסוגל, אז לדעת קצת יותר, לדעת קצת פחות, מה יש לי מזה? אפילו אם אני אדע ואפילו אם זה מאוד מעניין, וזה ימלא לי את החיים, אבל אם אני לא יכול להשפיע על הגורל שלי, שאני אדע שיש איזו מטרה גבוהה, מיוחדת, עם כמה אפשרויות וכן הלאה, אם אני לא אדע על זה, אז לדעת פחות או לדעת יותר זה להיות בהמה פחות מפותחת או יותר מפותחת, אבל נפעלת. כאן השאלה היא, האם אנחנו מגיעים לבחירה חופשית? וכאן בדיוק חכמת הקבלה נכנסת ואומרת "כן, האדם נולד להיות חופשי" למי שרוצה, למי שמסוגל, כן.
טל: אז קודם כל בסרטים שאני ראיתי שמדברים על זה, המטריקס מצויר בצורה מאוד אפלה וזה לא איזה משהו משמח, איך חכמת הקבלה מסבירה את המציאות באמת, מה זה המטריקס הזה והאם הוא משהו אופטימי?
אנחנו נמצאים במערכת, תקראי לזה מטריקס, אני לא יודע מה זה שם, למה זה נקרא כך. אני מבין מה זאת מטריצה, מטריקס, אבל זה משהו שכאילו מתלבש עליך ואתה לא יכול לברוח מזה. זאת אומרת שאין לך מצידך שום השפעה על זה. אולי זה כך, אני לא יודע. חכמת הקבלה לא אומרת את זה, היא אומרת "אני מכינה את האדם להיות אקטיבי, להיות הקובע, שהוא יהיה בעל המטריקס הזה, שהוא יכנס למטריקס והוא ידע מה שהוא עושה". זאת אומרת לדעת את העבר, ההווה והעתיד, לדעת איך לשמור על כל הדברים האלה. לעלות למעלה מזמן עבר, הווה ועתיד ולרכוש מוח, רגש וכוח, יכולת להשפיע, לשנות את הדברים בניגוד למה שקורה במערכת, אלא שהאדם מחליט.
טל: ומי כרגע שולט במטריקס הזה, בסרט הזה?
כרגע במטריקס הזה שולט כוח הרע.
טל: מה זה אומר?
לקדם אותנו בהתפתחות הרעה עד שהכוח הזה בעצמו מגלה לנו שהוא רע, ושאנחנו נרצה להתעלות מעליו לכוח הטוב.
טל: אבל מי זה, מה זה, יש איזה מישהו ששולט בנו?
כן, הוא נקרא "א-לוהים".
טל: מה זה?
כתוב "בראתי יצר הרע". אנחנו מופעלים על ידי האגו שלנו. זה הכוח הכללי שנמצא בכל המציאות, בדומם, בצומח, בחי, בבני האדם, והכוח הזה הוא שולט בכולם.
אורן: לא הבנתי, א-לוהים הוא הכוח הרע?
לא, הוא ברא את הרע.
אורן: ומהו הכוח הרע?
האגו שלנו.
אורן: האגו של האדם?
כן. הרצון ליהנות על חשבון הזולת.
אורן: זה הכוח הרע, הוא הכוח ששולט היום בסרט?
כן.
אורן: מה הוא בעצם, הוא כולא אותנו בתוך תמונה מסוימת?
בתוך מערכת.
אורן: איך אמרת, הכוח ליהנות על חשבון הזולת?
כן.
אורן: ואתה אומר שחכמת הקבלה מאפשרת לאדם לחדור לתוך המערכת וכן לקחת שליטה. אם הבנתי.
כן.
אורן: ספר לי קצת על התהליך הזה. שיש כוח רע שהוא שולט.
קודם כל אני מבדיל מה זה "כוח הרע". אם אני רוצה לאכול חמש ארוחות זה לא כוח הרע. אם אני רוצה ליהנות מהאישה, מהילדים, מכל דבר שאני לא גורם בזה נזק לזולת, זה לא כוח הרע. זה קצת אחרת בהסתכלות העולם. כוח הרע זה ממש נזק.
אורן: להזיק לאחר כדי לשאוב הנאה לעצמי.
כן.
אורן: והכוח הזה מהו, האם הוא שולט בכל, זה מה שאתה רוצה לומר? האם עכשיו הוא שולט בכולם, הוא המנהל של הסרט?
הוא מכסה את כל המערכת שלנו.
אורן: הוא שולט בי גם אם אני לא מרגיש שזה הכוח שמניע אותי?
נכון. בתת ההכרה.
אורן: בתת ההכרה שלי?
כן.
אורן: נניח שאני בן אדם מאוד אגואיסט שכל הזמן דורך על כולם בדרך לפסגה, אני מבין שהכוח הרע מנהל אותי. אם מישהו חכם מסתכל מהצד הוא יגיד, הכוח הרע מנהל אותו. הבנתי. אבל נניח שטל היא אדם קצת יותר חיובי ואמפטי. מה בקשר אליה? הכוח הרע הזה שאתה אומר שהוא שולט בכל בצורה תת הכרתית, הוא שולט גם בה, גם במי שניראה טוב?
במאה אחוז.
אורן: זאת אומרת השליטה שלו היא סמויה?
תלוי מי האדם, עד כמה שאדם מרגיש את זה.
טל: למה אנחנו לא מרגישים שאנחנו נשלטים?
אנחנו לא רוצים את זה. אנחנו לא רוצים להרגיש שאנחנו נשלטים.
אורן: למה, זה מפחיד לגלות כזה דבר?
זה גונב ממני את כל החיים שלי, אז מה נשאר לי? איפה האני?
אורן: באמת איפה האני?
אין אני. אם אני נשלט וכל מה שקורה לי זה הכול מהכוח העליון, ואנחנו לומדים בחכמת הקבלה על "אין עוד מלבדו", יוצא שגנבו ממני את כל החיים, אני לא רוצה לדעת את זה שאני נשלט.
אורן: לא נעים לי אפילו עכשיו, כשאתה כאיש חכם מספר לי משהו, שאני לא יודע שיש כוח שלילי ששולט בעצם בכולם ומנהל פה את הסרט הכללי שזה כוח שהוא בעצם דוחף כל אחד ליהנות על חשבון האחר, אני כפרט לא מרגיש את זה, אתה אומר, אתה מדחיק את זה כי זה לא נעים ואתה גם לא רוצה. ואפילו נניח שהיית מראה לי שזה באמת ככה, זה לא היה נעים. זאת אומרת יש הרבה הרבה גורמים שמרחיקים אותנו מלזהות שיש כזה כוח שהוא מגדיר את הסרט הזה. כן?
כן ודאי. כל האגו שלנו מיועד כדי גם להסתיר וגם לגלות שאנחנו נמצאים בתוך "המטריקס" הזה האגואיסטי.
אורן: בוא נלך צעד קדימה. החדירה לתוך המטריקס, לתוך המערכת הזאת, קודם כל אמרת שהיא אפשרית, אז זה כבר משמח. אפשר לחדור אתה אומר לתוך המערכת ולא רק לדעת מה יהיה בסרט, אלא ממש לשנות שם את מהלך העניינים?
כן.
אורן: דברת קודם על זה שהחדירה הזאת היא קשורה למוח, לרגש, לכוחות חדשים. ספר לי קצת על היכולות האלה. אילו יכולות אמורות להתפתח באדם כדי שהוא יקבל את הזה. בעצם מה הוא מקבל?
אתה צריך מעבדה.
אורן: איזו מעבדה?
כדי לבדוק מי אתה, איך אתה נפעל ואיך אתה יכול לשנות את היחס שלך לכוחות הפעלה.
טל: אתה צריך קודם כל להתעורר בכלל להבין שאתה נמצא בזה.
כן, זה הכול בתוך המעבדה. המעבדה הזאת היא נקראת "עשירייה".
אורן: מה זה אומר המילה הזאת?
שעשרה אנשים כשהם מתחברים ביניהם כדי לגלות את הקשר האמיתי ביניהם, הם יכולים לגלות שכל סוג הקשר שביניהם הוא קשר אגואיסטי וכמה שהם משתדלים להתעלות מעליו, לא מסוגלים. ואז נפתחת להם יכולת להזמין כוח חיצון, שיטפל שישנה את היחסים ביניהם מיחסי האגו ליחסי השפעה, אפילו עד אהבה. מקבלה להשפעה, משנאה לאהבה.
אורן: מה המילה אהבה אומרת? אהבה זה לא מילה חדשה סך הכול.
לא, זו מילה חדשה לגמרי, כל המילים כאן זה מילים חדשות. המילה "אהבה" זה נקרא שאני קשור לזולת בצורה של כוח כדי להפעיל את הזולת בצורה חיובית בלבד לטובתו.
אורן: עוד פעם לאט לאט.
"אהבה" זה נקרא שאני ככוח החיצון נכנס לזולת ופועל לטובתו בלבד. זה נקרא "כוח אהבה".
טל: למה זה נותן לי חופש?
זה נותן לי חופש מהאגו שלי, זה לא נותן לי סתם חופש, ההיפך, אני מוכר את עצמי לכל הזולת שיש לפני. לדומם, צומח, לחי ולבני אדם ובכלל למי עוד. אני מעמיד את עצמי לשרת אותם לטובתם בלבד ואני רק המפעיל, רק הכוח הפועל.
טל: אז מה החופש בזה?
שאני חופשי מעצמי ואז במידה שאני כך יכול לממש את עצמי, אני מרגיש שאני בזה דומה לכוח העליון, לא- לוהות. ולכן אני נקרא אז במידה הזאת "אדם" מהמילה "אדמה לעליון".
טל: שזה אותו כוח שיצר את הסרט הזה מלכתחילה.
כן.
טל: בעצם זאת המטרה של הסרט?
כן. המטרה שלנו בהפעלה כזאת שאני פועל לטובת כולם, שאני בזה מדמה את עצמי לא- לוהות, לכוח העליון ב-100%. אם אני דואג לכולם בשווה ללא שום חשבון לעצמי, אני בדיוק דומה לא- לוהים וזה נקרא שאני מגיע לתיקון שלי, זה "שובו בני ישראל עד ה' א- לוהיך".
טל: אפשר להגיד שזה סוג של משחק, הסימולציה הזאת?
זו לא סימולציה, זה באמת אמת, כי מה שקורה לי עכשיו זה שעושים איתי משחק ואני יוצא מהמשחק ומדמה את עצמי לא-לוהים בהכרה, בהבנה, בחשבון, בבחירה, בהחלטה. כך אנחנו עושים.
אורן: אני רוצה פה רגע להבין את כל התהליך. אמרת שא-לוהים יצר כוח רע, שהוא שולט בהכול ובכולם, בין אם הם מרגישים ובעיקר כשהם לא מרגישים, הכוח הרע הזה זה הכוח שדוחף כל פרט ליהנות על חשבון אחרים, לנצל אחרים לתועלתו. אוקיי, וזו הגדרת הסרט של חיינו. זה הכוח ששולט בכל ובכולם ומזיז את כולנו קדימה.
עד לאיזו נקודה שבמישהו מסוים, למשל בטל, פתאום מתחילה להתעורר ההרגשה שהיא מנוהלת על ידי, ולא יודעת אפילו על ידי מה, ואז יש לה אפשרות, כביכול בזה שמתעוררת בה המחשבה שיש איזה כוח שמנהל אותה, היא כאילו מקבלת הזמנה, הזמנה להשתחרר מהשליטה של הכוח הזה ולשדרג את המציאות שלה. השדרוג מתבצע בתוך מעבדה, ששם, בתוך עבודה מיוחדת עם קבוצה של אנשים נוספים, הם צריכים להגיע לזיהוי ולגילוי הכוח הרע ששולט בהם במאה אחוז.
לא.
אורן: אז דייק אותי.
אנחנו לא צריכים במעבדה לגלות את הכוח הרע. הוא מתגלה במידה שאנחנו נמשכים לטוב.
אורן: שאת הכוח הטוב הגדרת ככוח שעובד בדיוק בנטייה הפוכה, קראת לזה אהבה ואמרת שזה לא מה שאנחנו מכירים במילה אהבה אלא שאם קודם הגדרת את הכוח הרע כנטייה לנצל את כולם לטובתי, אז כוח הטוב הוא בדיוק הפוך, שאני מעמיד את עצמי לשירות כולם.
כן.
אורן: וכשאני מתחיל לרכוש כאלה יכולות, שזה מה? זה יכולות שהם בעצם על טבעיות? איך תקרא ליכולות האלה?
כן ודאי, אתה מקבל כוח השפעה, כוח אהבה מהכוח העליון.
אורן: וזה נותן לי את המפתחות, את הכניסה לְמה?
זה נותן לך כוח להיות כבורא. כא-לוהות.
אורן: ומה זה אומר על הסרט של החיים שלי, שהתנהל עד כה?
שאתה מנהל אותו בכוח השפעה. אתה כבר חי במערכת אחרת.
אורן: באיזו מערכת?
השפעה ואהבה.
אורן: תסביר.
שאת כל היחסים בין בני אדם אתה קובע רק בצורת השפעה ואהבה.
אורן: איך נראים חיי היומיום של בן אדם שהצליח לשבור את השליטה הזאת של הכוח הרע שמנהל אותו ואת הכול ולרכוש כוחות טובים? איך עכשיו הוא השתנה ביחס ליומיום שלו לעומת לפני שנה, שהוא היה עדיין כלוא בתוך הסרט, השתחרר מהכבלים האלה ויש לו את הכוחות האלה הטובים ביד. במה השתנה היומיום שלו?
הוא רואה שהכוח הטוב הוא השולט בכל העולם ולא כמו שהיה נראה לו קודם וגם לא כמו שנראה לקרובים שלו, למכירים שלו, והם עדיין חיים בחיים שלהם והוא חי בעולם אחר. הוא מרגיש שהעולם שלנו הוא כולו שליטה של כוח הטוב. והכוח הטוב הזה ממלא את כל המציאות ולאנשים האחרים לא. נראה להם שכל המציאות זה כוח הרע. על זה כתוב "כל הפוסל במומו פוסל".
אורן: אילו הנאות, תענוגים יש לו בחיים שלא היו לו קודם?
הוא שייך לנצח, הוא מרגיש חיים נצחיים, הוא מרגיש חיים שהם כולם טוב, שכוח הטוב מכסה את כל העולם. שיש לעולם הזה מציאות נצחית, אינסופית והוא שייך לזה. הוא לא מפחד ממוות וחיים כי הוא כבר קושר את עצמו לזרימה יותר עליונה של הקיום וכל הקיום הגופני שלו זה רק כדי לעזור לבני אדם אחרים שיוכלו להגיע למצב הנצחי הזה כמוהו.
טל: כשאנחנו אומרים שהמציאות היא מדומה, מה מדומה בה?
היא מדומה בזה שהעולם מנוהל על ידי האגו, על ידי כוח הרע. ובאמת הוא מנוהל על די כוח הטוב, רק אנחנו מסתכלים עליו דרך משקפים שחורות.
אורן: ואפשר להוריד את המשקפים השחורות?
את זה בדיוק חכמת הקבלה מאפשרת.
אורן: ומה רואים אז?
רואים את העולם כולו ורוד.
אורן: כלומר?
אור. כוח השפעה, כוח אהבה ממלא את העולם, זה נקרא שמגלים שכינה.
אורן: נניח שהיה מישהו שהצליח לבצע את הפריצה הזאת והוא חי בתוך הכוח הזה של הטוב. מה הוא פרץ בעצם?
הוא פרץ את המחסום שלו, שהוא ראה הכול דרך האגו שלו. הוא מסיר את המסך האגואיסטי הזה ומתחיל לראות עולם בצורה אמיתית, שרק כוח הטוב, הכוח הנצחי, השלם מופיע בטבע והוא שייך גם לכוח הזה, זה מה שהוא גילה. ואין גן עדן וגיהנום אלא מה שהיה קודם זה היה גיהנום ועכשיו נפתח לפניו המצב שנקרא גן עדן.
טל: ואז מה קורה?
מה את רוצה, עוד סרטים? יש.
אורן: אתה אומר שזה לא הסוף.
זה לא הסוף.